Sortownia – nówka sztuka

120 mln zł, 700 pracowników, 12 ha, 4 budynki, 22 915,32 m2 powierzchni – te liczby robią wrażenie. Wczoraj otworzyliśmy naszą nową sortownię w Lublinie.

Półtora roku temu były tam wielkie hałdy piachu, błoto, ciężki sprzęt – cytując braci Golców – coś na kształt ścierniska. Czy dziś mamy San Francisco? Pewnie nie ale obiekt robi wrażenie :-)

Wygląda mniej więcej tak:

dsc_7925

Więcej zdjęć na Fejsbuku :-)

dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności | Tagi: . Link bezpośredni.

24 odpowiedzi na „Sortownia – nówka sztuka

  1. Wojtek napisał/a:

    Rażą mnie zwyczaje Pana Rzecznika uskuteczniane na stronie bloga. I tak : językowy infantylizm (używanie imienia w formie zdrobniałej, zamiast po ludzku, jak w dowodzie), dziwaczna pisownia nazwy serwisu Facebook (w miejscowniku „Facebooku”), plus te uśmieszki ni w pięć, ni w dziewięć… Blog Poczty Polskiej to nie miejsce na język niechlujny, niczym w gadulcu czy na jakimś dziwnym forum. To jest przecież jedna z wizytówek firmy, czyż nie?

  2. ZbigniewBaranowski napisał/a:

    Wojtku, no cóż, przykro mi, że nie pasuje Ci przyjęta przez nas formuła. Blog jest swego rodzaju alternatywą dla witryny korporacyjnej. Na niej znajdziesz informacje prasowe pisane poprawną, formalną polszczyzną, bez emotikonów, bez żartów. Blog natomiast w założeniu miał być kanałem komunikacji znacznie lżejszym i luźniejszym, skierowanym do nieco innej grupy odbiorców, poruszającym mniej formalną tematykę. To uzupełnienie dla strony firmy, nie jej kontynuacja. I również wizytówka, pokazująca że na poczcie pracują młodzi ludzie, fascynacji internetu, social media i portali społecznościowych.

    I małe pytanie…

    Uruchomienie Węzła Ekspedycyjno – Rozdzielczego Poczty Polskiej S.A. w Lublinie

    Wczoraj uroczyście otwarto nowy Węzeł Ekspedycyjno – Rozdzielczy Poczty Polskiej w Lublinie. Poczta Polska przeznaczyła na niego środki finansowe na poziomie 120 mln PLN. Uroczystego otwarcia węzła dokonali……….W uroczystym otwarciu Węzła Ekspedycyjno – Rozdzielczego wzięło udział 30 osób.
    Wszyscy cieszyli się z narodzin nowej świeckiej tradycji.

    Notatkę sporządził Zbigniew Baranowski
    Rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A., Kierownik Działu Informacji i Komunikacji Społecznej w Biurze Obsługi Spółki, Centrala PP S.A.

    Wojtku czy tak Twoim zdaniem powinniśmy pisać?

  3. Kuba napisał/a:

    Wojtku: pozwól że zapytam, czy w dowodzie masz napisane Wojtek czy Wojciech?

  4. Wojtek napisał/a:

    Do Kuby: Jeśli jestem mężczyzną, to Wojciech.

    Do Pana Rzecznika: Nie pasują mi wyłącznie te trzy elementy, które znalazły się w mojej notce. I tak:
    – Rzecznikiem prasowym Poczty Polskiej jest Zbigniew, a nie Zbyszek;
    – Zdjęcia nowej sortowni znajdziemy na Facebooku, nie na Fejsbuku;
    – W oficjalnych informacjach zamieszczanych przez rzecznika na jak by nie było oficjalnej stronie firmy nie powinno być miejsca na poufałe uśmieszki, spłycające rangę wypowiedzi. I nie domagam się tu broń Boże, żeby te oficjalne wypowiedzi były pompatyczne.
    Poza tym cała reszta informacji z 11 maja jest jak najbardziej w porządku.

    PS. Panie Rzeczniku, błagam, tylko nie PLN, pliiiz…

  5. Kuba napisał/a:

    ale przecież Pan Zbyszek tzn Zbigniew, napisał że nie jest to główna strona firmy, jest to blog i musisz rozróżnić te dwa kwestie. Co innego będzie w dobrym tonie na oficjalnej głównej stronie firmy a co innego na blogu.

  6. Przemysław napisał/a:

    Witam!
    Gratuluję wielkiego otwarcia największej sortowni na ścianie wschodniej ! ! !
    Życzę mnóstwa sukcesów, podwyższenia wskaźników terminowości, a także obniżenia kosztów uzysku choćby dzięki przeniesieni maksymalnej ilości administracji do nowej siedziby. Przez co można oddać/sprzedać/wynająć opuszczone pomieszczenia.
    Do poważnego Wojtka:
    BLOG to nie miejsce na przesadną powagę, emotikonki dodają lekkości całej treści i są łatwiej przyswajalne dla oka niż tylko „suchy, wyjałowiony” tekst. Co do nazwy Fejsbuka, to nikt nie zabrania spolszczania i nie jest to jakaś ujma.
    Pozdrowionka

  7. ZbigniewBaranowski napisał/a:

    Wojtku, szanuję Twoją opinię. Mam jednak inny pogląd na tę sprawę. Blog miał być w założeniu lżejszy w odbiorze i sądzę, że taki powinien pozostać. Z emotikonami, bloggerem – Zbyszkiem, czasem – ze slangiem sieciowym. Oficjalne i formalne wypowiedzi znajdziesz na naszej stronie, tuż za rogiem. Natomiast za PLN posypuję głowę popiołem, to się więcej nie powtórzy. Mea kulpa – przepraszam mea culpa:)

  8. Agnieszka napisał/a:

    gdyby blog pisany był językiem oficjalnym i sieczką korporacyjną, nie zaglądałabym tutaj od początku istnienia. poprzestałabym zapewne na jednej wizycie.
    a tak podoba mi się tu, nawet z tymi emotkami i „fejsbukiem”. ;)

    jak dla mnie OK :)

  9. Piotrek napisał/a:

    Witam Pana,
    super to wygląda, trzeba się chwalic, ale co z tego jak na poczcie są nadal kolejki i stare nieprzyjemne baby pracują.

    Dziś byłem na poczcie Warszawa 50, Aleja Stanów Zjednoczonych i nie odebrałem przesyłki swojej firmy-bo nie miałem pieczątki firmowej i mam inny adres zameldowania niż zarejestrowana firma!!!!!!!
    Pani poinformowała mnieże gdybym miał tylko pieczątkę to mogłaby nawet inna osoba odebrać listy polecone.
    ABSURD-bo pieczątkę można wyrobić w każdym puncie i po list może przyjść postronna osoba.

    Ja się pytam jej czy ważnieszy jest dowód osobisty czy pieczątka?????? Odpowiedziała mi że bez pieczątki nie wyda.

  10. KamilaRudnik napisał/a:

    Piotrze – zgodnie z Art. 6 KC to na osobie, która z jakiegoś faktu wywodzi jakieś skutki prawne spoczywa ciężar udowodnienia faktu, czyli jeżeli po odbiór korespondencji firmy w naszej placówce przychodzi klient, to on właśnie musi wykazać, że posiada uprawnienia do odbioru korespondencji lub do reprezentowania firmy (np. wyciąg z KRS) oraz potwierdzić swoją tożsamość. Adres w ogóle nie powinien być weryfikowany przez pracownika poczty. Podstawa prawna to art. 26 Prawa pocztowego oraz § 44 Regulaminu świadczenia powszechnych usług pocztowych. Dlatego tak wygodne jest pełnomocnictwo pocztowe, które umożliwia odbiór korespondencji firmy w prosty sposób – osobom upoważnionym przez właściciela/prezesa/kierownika/dyrektora firmy, itd. Z tej usługi można skorzystać zgłaszając pisemne oświadczenie woli w obecności upoważnionego pracownika Poczty w placówce oddawczej (lub w przypadku gdy adresat nie jest w stanie poruszać się samodzielnie – w miejscu jego pobytu), w którym adresat upoważnia wskazaną osobę/wskazane osoby do odbioru przesyłek lub przekazów pocztowych adresowanych do niego.

  11. pjo napisał/a:

    Z cyklu: Nowoczesność w domu i zagrodzie

    Katowiccy listonosze po dwóch tygodniach noszenia drukowanych komputerowo kart doręczeń z danymi listów poleconych powrócili do starego „systemu”, czyli kart wypisywanych ręcznie. Powód? „Tak jest szybciej”. Każdy z listonoszy ma dziennie do rozniesienia 70-100 poleconych, listonoszy jest 60-ciu, a stanowisk komputerowych – 10.

  12. Marek napisał/a:

    No moze w koncu jak beda sortowac itd to nie beda otwierac przesylek oraz ich uszkadzac w celu zalookania co jest w srodku! To ze do kogos wysyłana jest darmowa przesylka nie znaczy ze mozna ja wymiac/podrzeć/otwierać a potem kleić tasma :D troche off ale nie ma dzialu skargi zazalenia?

  13. ZbigniewBaranowski napisał/a:

    Marku,

    Jeżeli masz jakieś konkretne zarzuty to proszę skieruj je na adres: skargi@poczta-polska.pl. Podaj numer przesyłki, która Twoim zdaniem została uszkodzona.
    Postaramy się ustalić co sie stało i jeżeli z winy Poczty bądź jej pracownika przesyłka została uszkodzona, dostaniesz odszkodowanie.

  14. Andrzej napisał/a:

    Trafiłem tu przez przypadek, szukając producenta zespołu rolek podobnego do używanych (przynajmniej kiedyś) w sortownicach pocztowych. Nie wiem jak wyglądają obecnie używane urządzenia do sortowania, ale może wiecie, kto takie zespoły rolek jeszcze produkuje.
    Inwestycja robi wrażenie i budzi nadzieję, że Poczta Polska będzie działać sprawniej, czego serdecznie życzę.

    Pozdrawiam

  15. Kasia napisał/a:

    Mam generalne pytanie?
    Kiedy pracownicy Polskiej poczty przestana okradac listy i przesylki!!!!!!!!
    Czy ktos za to jest odpowiedzialny????
    czy to jest jeszcze pozostalosc po nawyku z czasow komunistycznych? czy tez pracownicy Polskiej poczty poprostu nie maja wstydu i zasad!!!

  16. ZbigniewBaranowski napisał/a:

    Kasiu: jeżeli masz konkretne zarzuty prześlij je na adres skargi@poczta-polska.pl. Postaramy się wyjaśnić co się stało z Twoją przesyłką.

  17. Dominik napisał/a:

    Do Kasi, Kiedy my wszyscy potencjalni Klienci PP przestaniemy obwiniać wszystkich pracowników tej firmy za całe zło? Czy to jest jeszcze pozostałość po nawyku z czasów komunistycznych? Czy złapał ktoś kogoś za rękę, aby tak mocno oskarżyć? Jestem przekonany, że każda sprawę przesyłek rejestrowanych można wyjaśnić tylko trzeba się o to zwrócić. Taka ogólna opinia nie poparta faktami jest krzywdząca dla wszystkich pracowników. Łatwo jest w Internecie rzucać podejrzenia lub oskarżać kogoś, myśląc, że jest się anonimowym, ale tylko myśląc. Jeśli mi zginie, zostanie uszkodzony lub opóźniony list czy paczka to idę po wyjaśnienie do naczelnika UP lub do sekcji reklamacji, jeśli trzeba to składam skargę lub reklamację, bo jestem zainteresowany wyjaśnieniem mojego konkretnego przypadku, a nie szkalowaniem wszystkich pracowników PP. Poczta naprawdę się zmieniła i jest nadal w trakcie zmian, nie przeczę, że zdarza się przesyłka może dotrzeć uszkodzona, opóźniona czy nawet nie dotrzeć wcale, jednak składa się na to mnóstwo czynników, nie zawsze są winni pracownicy tej firmy. Wiem, że nie jest to żadne usprawiedliwienie, ale żeby zachować obiektywizm podobne nieprawidłowości zdarzają się w każdej firmie przewozowej, sam również doświadczyłem takich przypadków, zarówno w PP jak i u innych przewoźników, nie wspomnę tu o pewnej firmie, co doklejała blaszki albo inne „reklamy” bo tu nawet nie ma o czym dyskutować. Jeśli nawet za jakimś zdarzeniem stoi osoba nieuczciwa, która świadomie dopuszcza się przestępstwa, co jest oczywiście naganne i należy to piętnować, to w PP wcale nie ma więcej takich osób niż w innych zawodach, jednak to właśnie, o PP utarło się powszechnie, „że kradną” chyba rzeczywiście masz Kasiu rację że to pozostałość z tamtych czasów …
    pozdrawiam i miłego dnia życzę

  18. Zuza napisał/a:

    Zachwycamy sie pięknym budynkiem i całymi hektarami teranu, ale w sortowni nie ma maszyn do sortowania (zostały na starej dwójce) więc wszystko robione jest ręcznie. Maszyny maja byc dopiero w 2013!
    To jest tak jakbyśmy budując fabrykę postawili tylko hale, a zapomnieli o tym że fabryka, aby cos produkować musi mieć maszyny.
    Kiedy Poczta wprowadzi prawdziwe śledzenie przesyłek które bedzie dostępne dla szarego klienta który nadał paczkę? Cos co w podobnych pieniądzach (za przesyłke) już dawno jest u konkurencji.

  19. Paweł napisał/a:

    Witam,

    Mam male pytanie. Pracowalem 2 lata temu na poczcie jako asystent okienkowy. Ale zwolnilem sie w zwiazku z wyjazdem za granice. Czy jest jakakolwiek szansa zebym mogl wrocic do pracy na poczte, na asystenta?

  20. Katarzyna napisał/a:

    Witam również

    z przyjemnością odpowiem na Pana pytanie. Muszę tylko wiedzieć jaki region bierze Pan pod uwagę.

    Pozdrawiam

  21. Małgorzata napisał/a:

    Witam,

    Chciałabym wiedzieć czy jest jakaś szansa, abym mogła pracować w nowo powstałej sortowni w Lublinie? Dodam tylko, że pracowałam w sortowni w Warszawie.

    Pozdrawiam

  22. Aga napisał/a:

    Szkoda, że tyle zatrudniają a w ofertach pracy pusto jako nieliczne województwo..Panie Rzeczniku kiedy będą nowe miejsca pracy?

  23. Kuba napisał/a:

    jeśli chodzi o nowe miejsca pracy to raczej nie ta firma. W ostatnim czasie zlikwidowano pewnie jakieś 8tyś etatów, kolejne 8tyś. ma pójść pod nóż w najbliższych latach, jeśli obecna strategia utrzymałaby się.