Blipnij do Poczty

Klikaliście już z Pocztą Polską? Docieramy do Was, nie tylko tradycyjnymi kanałami, ale także cyberprzestrzennymi. Jesienią 2009 roku pojawiliśmy się na platformach społecznościowych, by dać Wam dodatkowe narzędzie do kontaktu z nami.

Już ponad 500 osób obserwuje profil ^pocztapolska na Blipie. Przyłączając się do nas, możecie być na bieżąco w tematyce pocztowej oraz brać udział w ciekawych konkursach z nagrodami. Drugi profil – ^infopocztapolska to wirtualne biuro obsługi klienta, tu możecie porozmawiać z konsultantem, uzyskać informacje na temat regulaminów, świadczenia poszczególnych usług, cen, prawa pocztowego itp.

Wolicie system komunikacji opuszkowy od paszczowego? ;) Kliknijcie do nas.

Jesteśmy też tu:
Facebook
Twitter

dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności | Tagi: . Link bezpośredni.

6 odpowiedzi na „Blipnij do Poczty

  1. Agnieszka napisał/a:

    ja już klikałam w sprawie poczty – paczki do Japonii blipowo i nawet paczka dotarła, co prawda po 5 miesiącach, ale sprawa się wyjaśniła, bez kolejek, bo na blipie :-)

  2. Jadwiga napisał/a:

    Szanowny panie rzeczniku – dlaczego nie można odebrać paczki w dniu zawiadomienia o nadejściu przesyłki, podobno system komputerowy na to nie pozwala? Miałam wrażenie że komputery mają pomagać i ułatwiać życie a nie utrudniać. Ale faktem jest że przepisy to wymyślacie coraz bardziej nieżyciowe.
    Czekam na złamanie monopolu Poczty Polskiej, może będzie sensowniej.
    Pozdrawiam IJ

  3. kuba napisał/a:

    hmm ja zawsze mogłem w tym samym dniu, chyba się nic nie zmieniło? A może po prostu przyszłaś po paczkę zanim wrócił listonosz do urzędu?

  4. KamilaRudnik napisał/a:

    Jadwigo – obowiązujące nas przepisy wykonawcze do Ustawy z dn. 12.06.2003r Prawo Pocztowe nie narzucają nam konieczności zapewnienia odbioru awizowanej paczki pocztowej w tym samym dniu. W Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. Nr 5 poz. 34 z póź. zmianami) czytamy, że jeżeli w chwili doręczania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego stwierdzi się nieobecność adresata lub innych osób uprawnionych do ich odbioru (…) musimy pozostawić w oddawczej skrzynce pocztowej adresata zawiadomienie o próbie doręczenia wraz z informacją o terminie ich odbioru i adresie placówki oddawczej, w której przesyłka lub przekaz pocztowy są przechowywane. Przepis ten stosuje się również w przypadku doręczania przesyłki nierejestrowanej, ale o kształcie bądź wymiarach, które nie pozwalają na umieszczenie jej w skrzynce oddawczej. Jednocześnie jedynie w miastach liczących powyżej 100.000 mieszkańców – pozostawiając zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki rejestrowanej – musimy umożliwić jej odbiór w placówce oddawczej w tym samym dniu, co nie dotyczy jednak paczki pocztowej, której odbiór zapewniamy w dniu następnym.

    To są obowiązujące nas wytyczne. Zwróć jednak uwagę na fakt, że kurier otrzymujący paczki do doręczenia nie ma za każdym razem możliwości powrotu z awizowaną paczką do urzędu pocztowego, szczególnie w większych miejscowościach. Czyni to w pewnych określonych w procedurach przedziałach czasowych. Paczka jest fizycznie możliwa do odbioru, bez względu na porę, w momencie rozliczenia kuriera czy listonosza m.in z pobranych do doręczenia przesyłek. A to z kolei jest czynność obligatoryjna, od której nie ma odstępstw. Prawdopodobnie ten fakt determinował informację urzędu, że „…system komputerowy na to nie pozwala…” : fizyczny brak przesyłki i brak w danej chwili zakończenia procesu rozliczenia pracownika. W przypadku większych miejscowości, gdzie de facto nie ma praktycznie możliwości wielokrotnych powrotów pracowników do urzędów i dokonywanie ich rozliczeń, z reguły pracownicy doręczają przesyłki przez cały dzień i dopiero w godzinach popołudniowych zdają relacje z wykonania usług. Oczywiście teoretycznie jest to możliwe, ale ilość czasu potrzebna na takie czynności z pewnością miałaby odzwierciedlenie m.in w ilości doręczonych adresatom przesyłek. Biorąc pod uwagę wszystkie te uwarunkowania oraz to, że działamy jak najbardziej zgodnie z przepisami – umożliwiamy odbiór awizowanych paczek w dniu następnym.

  5. JANINA napisał/a:

    DLACZEGO NAS SYSTEM KOMPUTEROWY JEST TAK SKOMPLIKOWANY ZE W PRZYPADKU ZAISTNIAŁEJ POMYŁKI PRACOWNIKA POCZTY NIE MOŻNA NANIEŚC POPRWKI NA PRZYKŁAD PRZY PRZEKAZANIU KWOTY ZA DORECZONY POCZTEX NA KOSZT ADRESATA

  6. Henryk napisał/a:

    Panie rzeczniku PP mam następującą propozycję usprawnienia pracy w okienkach pocztowych.Usprawnienie dotyczy obecnych, bardzo dużych nalepek polecenia „R”.Panie w okienkach przyklejąją te nalepki na list, a następnie mozolnie przepisują jej numer,cyferka po cyferce, na dowodzie nadania listu. Może trzeba tak wykonać te nalepki aby składały się z dwóch części. Jedna naklejana byłaby na list, a druga węższa na dowód nadania.Usprawni to w jakimś stopniu pracę pracownic poczty. Pozdrawiam.