E-sklepy wybierają Pocztę

A dziś będzie „sierioznie” i z wykresami ;)

Trzy na cztery sklepy internetowe w naszym kraju korzysta z usług Poczty Polskiej. Jeśli zaś dodamy do tego nasze usługi kurierskie będzie to jeszcze więcej. Skąd to wiemy? Ano – kilka dni temu w miesięczniku „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej ukazał się tekst Grzegorz Chodaka, Łukasza Latusa oraz Ewy Prałat dotyczący współpracy sklepów internetowych z przedsiębiorstwami kurierskimi i Pocztą Polską.


Z jakich operatorów pocztowych (firm kurierskich) korzystają sklepy internetowe

– Poczta Polska jest wciąż najczęściej wybieranym przewoźnikiem i „obsługuje większy odsetek badanych sklepów internetowych (75%) niż dwie najbardziej popularne firmy kurierskie łącznie” – czytamy w raporcie. Autorzy analizy podkreślają, że Poczta ma bardzo dobrą terminowość, jeśli chodzi o paczki. Choć z drugiej strony zauważają,  że przed firmą jeszcze wiele zadań do odrobienia – choćby w zakresie poprawy satysfakcji klientów i jakości świadczonych usług. To ona w efekcie stanowi o być lub nie być operatora na rynku. W segmencie e-commerce trwa agresywna walka cenowa i zwycięsko wyjdą z niej jedynie liderzy kosztowi, a także te firmy, które zapewnią najwyższą jakość usług.

Jak klienci oceniają usługi świadczone przez Pocztę Polską

dodaj komentarz
Wpisane w Kurier Ekspres Paczka, Nasze usługi, Poczta w mediach | Tagi: . Link bezpośredni.

7 odpowiedzi na „E-sklepy wybierają Pocztę

  1. Stanisław napisał/a:

    Witam!

    Szkoda, że sklepy internetowe nie mają wyboru. Dopóki nie zostanie uwolniony rynek nic się nie zmieni.

    P.S

    Co to znaczy „sierioznie” ? Bo powiem szczerze, że nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam
    Stanisław

  2. Robbi napisał/a:

    Hmmm – a to ciekawe – bo jakby rynek paczek nie był uwolniony to na jakiej podstawie by działały inne firmy kurierskie?

    Wynik badania po prostu pokazuje kto jest w stanie dostarczyć paczkę w dowolny zakątek Polski. Firmy kurierskie to najchętniej by tylko do dużych miast dostarczały. A PP robi to i w dużym mieści i na małej wiosce. No i co najważniejsze – jak listonosz mnie nie zastanie to po paczkę muszę iść na najbliższą pocztę a nie jechać ileś km za miasto bo firma kurierska ma punkt wydań tylko w swojej sortowni wybudowanej na odludziu.

    Ciekawy też wynik Inpostu – widać że tam gdzie nie mają krewnych na stołkach nie potrafią działać …

    Wysokie miejsce UPS mnie nie dziwi – firma wykonała gigantyczną pracę nad poziomem świadczonych usług oraz poprawą satysfakcji klienta. Jedna z firm z którą współpracuję wysyła tylko UPS i jestem pod wrażeniem i jakość obsługi jak i postawy kurierów.

    Droga PP – UPS to jest konkurencja pełną gębą. Patrzcie na nich uważnie.

  3. Przemysław II napisał/a:

    „sierioznie” spolszczona wersja rosyjskiego „na poważnie” :)
    Rynek paczek jest w 100% uwolniony i można wybierać jakiegokolwiek operatora :)
    Firmy kurierskie rzeczywiscie preferują wielkie miasta, a Poczta Polska musi doręczać wszędzie, bo taki ma obowiązek wobec Prawa Pocztowego.

  4. karol napisał/a:

    Do Stanisława: Pan Rzecznik chwali się znajomością języków. Chodzi o to, że teraz będzie „poważnie”. Chociaż wolałbym widzieć tutaj formę „sieriozno”. A tak „sierioznie” skojarzyło mi się natychmiast z „siermiężnie”. Wiem, że takie skojarzenie jest nie na miejscu, dlatego przepraszam Pana Rzecznika z nieuzasadnione czepianie się. Poza tym miło poczytać pozytywny materiał o Poczcie…

  5. Przemysław napisał/a:

    Sklepy internetowe wybierają Pocztę ponieważ nie mają zazwyczaj większego wyboru. W momencie w którym się to zmieni i usługi pocztowe na lekkie przesyłki zostaną uwolnione tak jak powinno mieć to miejsce już dawno temu będę pierwszy, który rozwiążę umowę z PP. Jestem również przekonany, że zrobi tak moja absolutna większość znajomych sprzedawców internetowych.

  6. Roberto napisał/a:

    A ja korzystam z usług poczty i jestem zadowolony. I piszę to serio, nie jestem z pocztą w żaden sposób związany, oprócz biznesowych relacji.

  7. Allegrowicz napisał/a:

    Witam!
    A ja pytam dlaczego ciągle jeszcze:
    1. w cenniku Poczty Polskiej użytkowników Allegro nie ma E-przesyłki
    2. na stronie Poczty (http://www.poczta-polska.p) nie ma wzoru adresowania E-przesyłki
    Była wielka kampania reklamowa, a po ok. roku brak podstawowych narzędzi!!!