Letnie ABC pocztowe: bądź nawet jak Cię nie ma – polecony do skrzynki!

Muszę wyjechać, a tu za kilka dni mają mi przysłać ważne informacje…
Co zrobić z tym poleconym?

Trudno spędzić wakacje czekając na list czy listonosza. Ale… naprawdę nie ma takiej potrzeby! Może lepiej pochodzić po górach niż przemierzać drogę z domu do urzędu pocztowego, by odebrać awizowany list polecony?

Co zatem zrobić?

Możliwości jest kilka. Można zawrócić głowę miłemu sąsiadowi lub sąsiadce i upoważnić ich do odbioru naszej korespondencji. Można desperacko śpieszyć się z powrotem z urlopu, by nie rozminąć się z listem.

Proponujemy jednak, żebyście ułatwili sobie życie. Jak? Składając w urzędzie specjalny druczek z żądaniem pozostawiania krajowych przesyłek poleconych (oczywiście tylko tych bez potwierdzenia odbioru i w małych, standardowych gabarytach) adresowanych na własne nazwisko i nazwiska wszystkich domowników w skrzynce pocztowej.

Zysk i wygoda są oczywiste. Nawet jak nas nie ma, jesteśmy.
Zatem…
„Lato, lato, lato czeka…”

dodaj komentarz
Wpisane w Nasze usługi | Tagi: . Link bezpośredni.

7 odpowiedzi na „Letnie ABC pocztowe: bądź nawet jak Cię nie ma – polecony do skrzynki!

  1. Przemysław II napisał/a:

    Witam Pana Rzecznika, zapewne po lekkiej urlopowej przerwie :)
    Kolejny temat-instrukcja-porada dotycząca bezproblemowego obcowania z Pocztą Polską, co by nie wieszać niewinnych zwierzątek na jej wizerunku tylko wspomóc i ułatwić życie adresatom i listonoszom. Sąsiedzi to chyba najlepsze wyjscie, bez nich to ni chu…chu… :)
    Pozdrowionka

  2. ZbigniewBaranowski napisał/a:

    Przemysław: zgodnie z tytułem wpisu – nawet jak mnie nie ma, to jestem:))

  3. Michał napisał/a:

    Można dodać, że zgłoszenie takiego żądania, jak i jego realizacja, są bezpłatne.

  4. Maciej napisał/a:

    Pytanie do Pana Rzecznika – Czy taką usługę można zamówić do skrytki pocztowej ? Na mojej poczcie twierdzą, że nie

  5. Aleksander Chudy napisał/a:

    Fajna ta usługa, tylko czemu listonosze zostawiają aviso zamiast listów poleconych zwykłych, skoro taka dyspozycja została złożona?

  6. Aneta napisał/a:

    Wszystko fajnie….tylko problem zaczyna się kiedy przesyłka nie dotrze, a listonosz twierdzi, że wrzucił do skrzynki…
    Niestety jestem teraz w takiej sytuacji i nie jest mi do śmiechu (zaznaczam że nie ma możliwości żeby ktoś niepowołany wyjął mi ze skrzynki korespondencję). A czego dowiedziałam się od urzędniczki na poczcie? Że „takie zlecenie nie jest dobrym pomysłem………………..”

  7. amalin napisał/a:

    Ten formularz jest dla mnie zupełnie niejasny.
    Kto tu jest osobą „zgłaszającą żądanie”?
    Z nagłówka wynikałoby, że jest to jedna osoba, określona w polu Imię i Nazwisko, w pierwszym wierszu formularza. zapewne ta sama, która winna złożyć podpis pod dokumentem – pole Podpis Klienta.
    Z drugiej strony, w tabelce, każdy wiersz określa inną „osobę zgłaszającą żądanie”.
    Jeden taki formularz wypełniłem na poczcie pod dyktando pracownicy poczty.
    Problem w tym, że chciałbym aby również listy adresowane do mojej żony trafiały do skrzynki. Żona przebywa najczęściej za granicą. Przekazałem jej czysty formularz i nie mam pojęcia które pola ona ma wypełnić a które ja.