Zmieniamy sieć pocztową – rusza kampania informacyjna!

Ponad 8300 placówek w całym kraju – tyle obecnie liczy sieć Poczty Polskiej. Możemy obiecać, że to się nie zmieni, chociaż w niektórych miejscach przybędzie placówek, w innych będziemy działać w nieco innej niż do tej pory formie.  Tą formą będzie APENT, czyli agencja pocztowa nowego typu, która wygląda na przykład tak:


Musimy przekształcić naszą sieć tak, by z jednej strony zapewnić dostęp do usług pocztowych wszystkim Polakom, a z drugiej zmniejszyć koszty jej działania.
W najbliższych latach czeka nas pełne otwarcie rynku pocztowego i coraz szybciej rozpędzająca się e-substytucja usług pocztowych – przede wszystkim części listowej.
Rady są dwie:
1.    Szukamy tańszych form działania tam, gdzie to jest tylko możliwe
2.    Wprowadzamy nowe usługi – – patrz E-PRZESYŁKA, Przesyłka Paletowa czy Ekspres Pieniężny by szukać nowych źródeł dochodu.
Od dziś do połowy marca w kilkunastu kolejnych miastach Polski będziemy rozmawiali z dziennikarzami o tym, jakie mamy plany co do naszej sieci placówek.
Jest to temat trudny, jednak chcemy o nim mówić jak najwięcej, by na bieżąco eliminować ewentualne wątpliwości klientów.

dodaj komentarz
Wpisane w Poczta w mediach. Link bezpośredni.

46 odpowiedzi na „Zmieniamy sieć pocztową – rusza kampania informacyjna!

  1. Tola napisał/a:

    Śmiech na sali… kocham to ubieranie rzeczywistości w tak piękne słówka. Przypomnijcie proszę ilu pocztowców straciło już pracę? A ilu jeszcze będzie niedługo bezrobotnych? Od 4 lat pracuję w Urzędzie Pocztowym ale widząc to co się teraz dzieje to nie wiem czy siąść i płakać czy się śmiać. Czekam aż w mojej okolicy pojawi się konkurencja – bez żadnych sentymentów odejdę z poczty. Gdzie tu logika, jeżeli kontrolerka, pół etatu w moim urzędzie pracuje po 6-10 godzin, za 550zł oczywiście nadgodziny w czynie społecznym, a agent za czynną placówkę przez 3 godz dostaje ponad 700zł miesięcznie?? To są te Wasze tańsze działania hahahha

  2. Adamo napisał/a:

    a ile to bedzie kosztowac ja pracuje za najnizsza stawke i nawet nie slychac o poprawie mam pensje glodowa a wy zmieniacie wizerunek czy to ma sens????

  3. Krzysio napisał/a:

    Pierwszy!

  4. Arek napisał/a:

    ja mam pytanie: jaki jest koszt zmiany wizerunku logo, bannerów itp. wyposażenia wszystkich placówek/agencji PP? Ile milionów idzie w błoto?

  5. Bardzo miło mi słyszeć jak Poczta Polska podąża za zmianami i wychodzi na przeciw swoim klientom. Od kiedy tylko pamiętam korzystam z usług poczty i nigdy mnie nie zawiodła, dlatego mam zamiar w dalszym ciągu korzystać z jej usług!

  6. Dyplomy napisał/a:

    Chyba logo też się w tych placówkach nieco zmieniło ;)

  7. Przemysław II napisał/a:

    Arku, kasa nie idzie w błoto, bo sprawa zmiany tzw. wizualizacji była juz szeroko opisywana. Znaki zostały zatwierdzone przez Zarząd i opatentowane. Nikt jednak nie będzie z dnia na dzień zmieniał wszystkich szyldów, okienek, itp. zmiany zostają wprowadzone w nowo otwieranych punktach/lokalizacjach i sukcesywnie będą zastępować stare. Dlatego nie ma co pisać o wyrzucaniu kasy w błoto . . . choć nie zawsze spotyka sie to z pozytywnym oddźwiękiem w społeczeństwie. Należy jednak pamiętać o jednym – jeszcze sie taki nie narodził co by wszystkim dogodził, a konkurencja mimo iż hołubiona, to w rzeczywistości . . . też nie dogadza wszystkim.

  8. Krzysio napisał/a:

    Ciekawe jak to będzie funkcjonować kiedy Poczta postawiwszystko na te agencje. Myśle, że można spodziewać sie strajku.

  9. adidi napisał/a:

    Nie lubie marudzić, ale tragedia…

  10. Brodnica napisał/a:

    Jestem stosunkowo młodym pracownikiem tej pseudo „Poczty”, bo pracuję 7 lat. Jak się przyjmowałem do pracy to wszyscy znajomi mówili, że mam prace w Polskim przedsiębiorstwie i płaca dobra. I żyłem w tym marazmie. Aż do chwili obecnej. muszę powiedzieć że był to błąd że tak długo pracuję. To jest firma, gdzie tylko rodzina ma dobrze i TYLKO o nią się dba. proszę o sprawdzenie urzędu Brodnica 1

  11. jasiek napisał/a:

    Nie w błoto tylko w kieszeń osób zlecających te zmiany i je wykonujących… fifty/fifty…. pocztowa rzeczywistość

  12. Daro napisał/a:

    Pamiętam stare dzieje jak w Centralnym Zarządzie pracowało nieco ponad 200 osób. A teraz… szkoda pisać. Zastanawiam się czemu redukcja dotyczy pracowników bezpośrednio obsługujących klientów, a wierchuszka nie do ruszenia.

  13. Witek napisał/a:

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze!
    Ciekawe tylko dlaczego to co nie opłaci się Poczcie Polskiej opłaci się Agentowi?
    I pytanie, jeżeli przez winę Agencji zaginie i wartościowa przesyłka lub pieniądze to kto za to ponosi odpowiedzialność i gdzie swoich praw mam dochodzić?
    Zapewne w Sądzie, bo Poczta była gwarantem swoich usług i w razie zaginięcia lub jakieś pomyłki zwracano pieniądze a Agent co? Mam go do Sądu za to podać?

  14. zbigniew/listonosz napisał/a:

    podziwiam entuzjazm wszystkich zmieniaczy naszej poczty.
    wiadomo ze najlepszym punktem pocztowym bedzie okienko w miesnym sklepie. milej postac w kolejce ogladajac mieso i wedlinki. A nawet milsze miejsce to rybny sklep tu mozna postac i poczuc nawet te zmiany.
    panie rzeczniku zapytam tak- czy pan jako wlasciciel powiedzmy miesnego zatrudnilby gratis osobe do obsługi okienka pocztowego????? czy bedzie sie to odbywało w wolnych chwilach?????? jesli tak, to juz widze jak pan zostawia krojenie wedliny i wydaje znaczki bo akurat ktos przyszedł po nie. to bedzie traktowanie poczty jak piatego kola od wozu. i jeszcze jedno listy i paczki same wyjda i pomaszeruja do WER????? kto we wlasnej firmie bedzie sie bawiłw liczenie i pakowanie workow do odsyłki????. A jesli bedzie napad to pieniazki zgina wlasciciela czy poczty???? takie małe filie to zacheta dla badytów- bez alarmu zabezpieczen itp. zapytaj pan policjantow co oni na to???? pomysli sie jak ktos zginie dla kilku groszy tak???? wazne ze kolor logo przypasuje do koloru ewentualnej krwi. na tym koniec bo znow zwykłemu pracownikowi bardziej zalezy na poprawie firmy niz panom teoretykom za wysokimi biurkami. powodzenia, a ja bym wymyslił jeszcze aby rzecznik tez byl z firmy zewnetrznej. jakis wyszczekany gosc z tv czy radia na zlecenie a nie za kilkanascie tysiecy pensji plus biuro i rzesza ludzi pozdrawiam

  15. Pozycjonowanie napisał/a:

    Przemku, wszystko się zgadza, ale czy ta zmiana naprawdę jest komukolwiek potrzebna?

  16. janke napisał/a:

    @Adamo przyjmij do wiadomości, że Twój głos nic nie znaczy w PP. To że wyrażasz swoje niezadowolenie zostanie zaraz ocenzurowane. Jak narazie 2 moje posty na blogu p. rzecznika zostały usunięte (ocenzurowane). Blog jak igła, wszystkim się podoba, tylko nieliczni narzekają… ot poczta.

  17. softkill napisał/a:

    Wszystkie te działania zmierzają jedynie do redukcji liczby etatów i tak na prawde warunki na jakich poczta chce zakładać agencje sa nie do przyjęcia. Ktoś pewnie już wszystko sprzedał!

  18. Przemysław II napisał/a:

    Pozycjonowanie – tego niestety nie wiem, bo propozycja wprowadzenia zmian spotkała sie z WIELKIM sprzeciwem nie tylko Pocztowców, ale i Firm współpracujących z Pocztą Polską, niestety nie są mi znane intencje Zarzadu w tym celu . . . może Rzecznik więcej w tym temacie by napisał.

  19. Super napisał/a:

    Zmiana wizerunku zawsze się przyda, ale ja wolę szybkość obsługi

  20. Krzysio napisał/a:

    Kiedy zostanie dodany mój poprzedni komentarz?

  21. Zawiesia napisał/a:

    Wszystko rozumie … ale gdy zamknięta placówkę pocztowa i muszę po głupie awizo jechać na drugi koniec miasta , stać w kolejce … ale jest rozwiązanie proszę znajomych o nadawanie paczek bo te „przychodzą” pod drzwi :)

  22. eliz napisał/a:

    Może wraz ze zmianą wizerunku Poczta Polska zmieniła by podejście do klienta, bo klient moim zdaniem to nie zło konieczne którego trzeba obsłużyć bo na nieszczęście wybrał taką formę wysłania czegoś. Klient to ten dzięki któremu poczta jest wstanie utrzymywać pracowników. A korzystając z usług poczty odnoszę wrażenie iż pracownicy tej instytucji zatrzymali się gdzieś w głębokim komunizmie, gdzie klient to zło. W Łodzi w placówce na ul. Ujście panuje zwyczaj iż listonosz nie dostarcza przesyłek tylko bez zadzwonienia do mieszkania, a jego praca ogranicza się wyłącznie do wrzucenia do skrzynki awiza. Niejednokrotnie już po odebraniu przesyłki odstaje powtórne awizo na dawno odebraną przesyłkę. A ostatnio na awizo miałam zaznaczone paczka wielkoformatowa, której wymiary miały 14/10/9 cm z kompletem bielizny. zaskakujące jest to iż firma Poczta Polska pobiera opłatę za dostarczenie takiej przesyłki a jej pracownikom nie chce się wykonać należycie wykonania zlecenia. Czekam tylko aż powstanie więcej firm zajmujących się podobnymi usługami, już wolę po ostatnich przejściach na poczcie zapłacić nieznacznie więcej ale mieć dostarczoną paczkę przez firmę kurierską. Życzę powodzenia Poczcie Polskiej przy tak prowadzonej polityce.

  23. Pobierowo napisał/a:

    W mojej miejscowości ma zniknąć urząd pocztowy i pojawić się agencja. Obecny urząd działa tragicznie i o tym mógłbym pisać wiele. Do agencji obawiam się, że będę miał jeszcze mniej zaufania. Co do zmiany wizerunku graficznego nie mam żadnych ale – to oczywista część rozwoju każdej firmy.

  24. Katalog napisał/a:

    Chyba nikt nie ma wątpliwości, że akurat ta instytucja potrzebuje zmian. Osobiście czekam, na sprawniejszą obsługę, koszta kosztami, ale kolejki to większa strata pieniędzy niż cennik usług.

  25. Krzysio napisał/a:

    Ciekawe co sie stało, że przez tyle dni nie były dodawane komentarze na blogu. 2 marca napisałem, że można spodziewać sie strajku, wieczorem w telewizji ujrzałem obraz mojej przepowiedni.
    Jestem bardzo ciekaw, jak dalej potoczy sie sprawa przekształcenia sieci poczty polskiej, bo na razie wzbudza ona wiele kontrowersji. Czekam na odpowiedź kogoś z PP.

  26. KamilaRudnik napisał/a:

    Krzysiu – nawał pracy to sprawił. Jak widzisz – nadrabiamy :)

  27. Paweł napisał/a:

    Tak zmiany zmiany a z dnia na dzień funkcjonalność spada na psy. Dziś idę pod okienko che nadać ekspresem przesyłkę wartościową i co okazuje się że nie można lol i jak zwykle poczułem się ze jestem w Polsce tak to wszystko działa a sorry mogę posłać poleconym który mi ktoś po drodze za…. acz mogę się domagać wyjaśnienia i po dwóch miesiącach dostane 50% wartości przesyłki. Syf zgroza ale już niedługo się skończy monopol darmozjada jeszcze troszeczkę.

  28. pocztówka napisał/a:

    póki poczta rządzi taka rzesza ludzi to dobrze nie będzie,nikt nie zarobi na okienku tyle by starczyło na pensje zarządu i jeszcze zwalnia się ludzi i to tych dzięki którym jakos poczta idzie powolutku
    (niby do przodu)

  29. Maximus napisał/a:

    Chyba naprawde nie macie czasu na ten blog, już tyle pytań zadanych tutaj jest bez Waszego komentarza…chyba nie macie już do tego serca, koniec parasocjologicznego eksperymentu ?

  30. KamilaRudnik napisał/a:

    Maximus – eeeee…. nie-e. Nie na wszystkie pytania możemy odpowiedzieć – czasem jedyną odpowiedzią mogłoby być skierowanie na stronę główną, gdzie wisi oficjalne stanowisko firmy. A jednak liczymy na inteligencję czytelników (i jak dotąd się nie przeliczyliśmy) i zakładamy, że zanim wejdą na bloga, zerkną choćby na aktualności.
    Serce mamy, wszelkie działania komunikacyjne są bardzo wdzięcznym zagadnieniem. Ale czasem brakuje nam rączek – ostatnie tygodnie były bardzo intensywne, ale teraz się poprawimy :)

  31. KIEROWCA napisał/a:

    Najlepszym rozwiązaniem w mniejszych miejscowościach byłyby mobilne Poczty!!! Czynne np. przez 2 godziny. Od 7.00 do 9.00 w miejscowości A od 9.30. do … w miejscowości B itd.. !!! Rewela>

  32. M napisał/a:

    Rewelacyjne te przekształcenia. Placówka koło mnie w Gdańsku, która przynosiła dochody jest zamykana i jak kila miesięcy temu będę musiał przesyłki odbierać na innej placówce oddalonej ponad 2 km!! Czy ja na wiosce mieszkam?! Trudno z usług kurierów skorzystam. CHORA TA POCZTA!! Szybkiego i głośnego bankructwa życzę, bo dopiero wtedy coś się na lepsze zmieni!

  33. Krzysio napisał/a:

    Jestem ciekawy jednej rzeczy. Całe to przekształcenie ma na celu oszczędność na poczcie. Czy jednak ta oszczędność odciśnie swe piętno na cenach za usługi? Czy po prostu więcej pieniędzy zostanie w kieszeniach zarządu.

  34. Kuba napisał/a:

    do M: ładnie to tak źle komuś życzyć? Skąd wiesz że twoja placówka była rentowna? Czy gdybyś był właścicielem firmy utrzymywałbyś nierentowne produkty/usługi na rynku? I skąd to podejście roszczeniowe na zasadzie że tobie się należy blisko placówka? Czy w stosunku do inych instytucji też przejawiasz takie nastawienie i domagasz się np. banku PKO blisko swojego miejsca zamieszkania?
    Poza tym nie wiem jak u ciebie wyglądają przekształcenia, ale podejrzewam że być może jest szukany agent w okolicach likwidowanej placówki, więc jeszcze jest szansa, że nie będziesz miał daleko do wysłania listu itp.

  35. Krzysio napisał/a:

    Kuba, spójrz na to szerszą perspektywą. Wiele osób już ma dosyć tolerowania działań Poczty Polskiej, które sprawiają, że ludziom puszczają nerwy. Sam doznałem podobnej sytuacji. Także należy najpierw zrozumieć sytuacje a potem komentować. Pozdrawiam

  36. Kuba napisał/a:

    Krzysio: wydaje mi się że właśnie patrze na to z szerszej perspektywy. Bo tutaj wiele się mówi jak ludziom przeszkadza, że są likwidowane placówki. I patrzą na to tylko przez swój pryzmat. A ja się pytam kto ma w takim razie sponsorować nierentowne placówki? Pracownicy? Czy może na usługi należałoby podnieść ceny aby były bardziej rentowne? Także popatrz na to z perspektywy zarządzającego firmą, a nie tylko klienta. I jak już mówiłem dlaczego akurat od PP wymaga się tego, czego nie wymaga się od innych instytucji – mam tu na myśli bliską lokalizację. Czekam na odpowiedź i dalszą dyskusję :)

  37. Maximus napisał/a:

    muszę się zgodzić z Kubą. Każdy Twój wpis Krzysiu jest krytyczny ( mniej lub bardziej trafny ) i patrzysz na sprawę tylko przez szkiełko własnej niechęci do PP, przez co nie jesteś obiektywny i nie potrafisz patrzeć na sprawę obiektywnie. Wiem że czasem z tą PP kest źle, ale musisz złapać dystans i nie krytykować wszystkiego co rzeczy (PP) dotyczy

  38. Syso napisał/a:

    Zmieniajcie się, Poczta Polska potrzebuje zmian i to chyba każdy widzi. U mnie w mieście powstał ostatnio nowy oddział i to się chwali. Jeszcze tylko te opóźnienia w dostarczaniu przesyłek…

  39. Logo napisał/a:

    Moim zdaniem identyfikacja wizualna tej kampanii jest bardzo niespójna… proponuje przejrzeć projekty np. firmy diagram ******* ******** lub *** – http://***.pl

  40. oro napisał/a:

    Dlaczego nowe logo PP ma mocno czerwone kolory?

  41. Maximus napisał/a:

    ja odpowiem ja odpowiem :) żeby było bardziej WYRAZISTE :D

  42. Krzysio napisał/a:

    Myśle, że dlatego bo tak postanowili zrobić.

  43. ANLEO napisał/a:

    ŁADNE STANOWISKO OBSŁUGI ……POLECAM UP TORUŃ 5 HALLERA …CIEMNO SMĘTNIE ,ABY NIE POWIEDZIEĆ BRUDNO,IDEA BANKU POCZTOWEGO CHORA BO CIĄGLE TAM SA KOLEJKI ,NOWE USŁUGI BANK POCZTOWY ,KANTOR SA TO CHORE USŁUGI GDY MUSISZ STAĆ GODZINĘ DO OKIENKA JEDYNA SOLIDNA STRONA TEGO URZĘDU W MOJEJ OCENIE TO LISTONOSZE

  44. klient poczty napisał/a:

    Brawo,

    dziś na poczcie sam odczułem zmiany, jak pani przyjmująca listy oznajmiła mi, że na przesyłce listowej wartościowej oprócz wypełnionego druku MAM OBOWIĄZEK umieścić dodatkowo: napis wartość ….zł (słownie…), a na przesyłce pobraniowej (do której wypełniam 2 druki) dodatkowy napis: nuemr konta …..

    Argumentowała to nowym zarzadzeniem wewnętrznym.
    Jeszcze raz gratuluję pomysłu.
    Jeżeli pozwolicie to podsunę nowy pomysł, by do konca wkurzyć klienta:

    przed kazdym wysłaniem listu klient ma 5 razy ukłonić się pani z okienka

  45. Natali napisał/a:

    Jezeli chcecie zaoszczedzic w Jasieniu Zarskim na lokalu to trzeba wymienic okna nowe drzwi niedlugo wyleca z futryny ,ogrzewanie jest na full w czasie zimy w oknach sa szczeliny ze mozna palec wlozyc , panie nie wylaczaja zbednych urzadzen ktore mozna wylaczyc poniewaz wylaczenie drukarki czy wagi nie popsuje komputera.Poczea w Jasieniu ponoc ma byc zlikwidowana nie lepiej wiec zaoszczrdzic ns rachunkach za prad ,zwolnic z 2 osoby najstarsze i zostawic poczte.5 osob pracuje na jednej poczcie i laske robia ze obsluza klijenta.

  46. Maximus napisał/a:

    dlaczego moje posty są usuwane ?