Rolą listonosza jest doręczanie przesyłek i przekazów

Dzisiaj trochę w poważniejszym tonie, bo i temat jest ważny. Chodzi o abonament rtv i wzmianki w mediach na temat kontroli.

Do obowiązków listonoszy Poczty Polskiej należy doręczanie przesyłek pocztowych, druków bezadresowych czy przekazów pocztowych ale także aktywna sprzedaż produktów finansowych – ubezpieczeń i lokat. Listonosze nie mają przypisanych żadnych zadań w obszarze kontroli abonamentu RTV.

Tym bardziej dziwi mnie wypowiedź  dla dzisiejszego dziennika „Fakt” przewodniczącego NSZZ Listonoszy Poczty Polskiej, który podkreśla, że nie wyobraża sobie na dzień dzisiejszy, żeby listonosze mieli to robić i przede wszystkim chcieli to robić.

Kontrole dotyczące posiadania odbiorników radiowo-telewizyjnych prowadzą na terenie Polski wyznaczeni pracownicy Poczty Polskiej. Mają oni obowiązek okazać upoważnienie do wykonywania czynności kontrolnych w zakresie obowiązku rejestracji odbiorników rtv i uiszczania opłat abonamentowych za ich używanie, a na żądanie kontrolowanego legitymację służbową i dowód osobisty. Zadaniem tych pracowników jest sprawdzenie czy kontrolowana osoba posiada odbiornik.

Chciałbym też przypomnieć, że wszelkie działania które Poczta Polska podejmuje w zakresie ściągalności abonamentu są wykonywane zgodnie z realizowaną usługą na rzecz KRRiT oraz na podstawie obowiązujących uregulowań prawnych. Poczta Polska przyjmuje, ewidencjonuje oraz jest zobowiązana do egzekwowania zaległych opłat. Dotyczy to abonentów, którzy dopełnili obowiązku rejestracji odbiorników rtv i są zobowiązani do uiszczania opłat abonamentowych oraz abonentów, którzy nabyli uprawnienia i dopełnili formalności związanych z ich nabyciem.

 


dodaj komentarz
Wpisane w Poczta w mediach. Link bezpośredni.

5 odpowiedzi na „Rolą listonosza jest doręczanie przesyłek i przekazów

  1. niezadowolony klijent. napisał/a:

    Poczta polska to jakaś kpina na paczę czekałem od poniedziałku, po czym sam się udałem do UP w Dąbrówce k Radzymina po odbiór paczki, na pytanie dlaczego paczka leży u nich w UP od poniedziałku pani śmiejąc sięz odpowiedziała że ma za mało listonoszy i co najwyżej mogę sobie skargę napisać. Chyba najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z prywatnych przesyłek kurierskich tam można domagać się zwrotu jak przesyłka nie dojdzie na czas, a w Poczcie Polskiej tylko mogą ci powiedzieć przepraszam.

  2. ZbigniewBaranowski napisał/a:

    @niezadowolony klijent: bardzo przepraszam za tę sytuację, postaram się sprawdzić co dokładnie się stało

  3. Zdenerwowany klient napisał/a:

    Polecam również przyjrzeć się listonoszom placówki na Wolskiej 56 w Warszawie jak mieszkam w tej okolicy od ok. 2-3lat chyba raz jedyny otrzymałem przesyłkę do rąk własnych. Zawsze czy jestem w domu czy nie nikt nie pofatyguje się nawet aby zadzwonić np domofonem i sprawdzić czy być może istnieje możliwość doręczyć ją do rąk własnych zamiast rutynowo dostarczać do skrzynki awizo.

  4. Adrian. napisał/a:

    Mam mały problem.Dziś nadawałem pieniądze przelewem prze pocztę i źle wypełniłem.A mianowicie.Tutaj gdzie pisze kwota wpisałem 260 a gdzie słownie to wpisałem dwiescie i tu moje putanie czy pieniadze doją tzn te 260zł?

  5. Lucille napisał/a:

    Niestety ludzie od uialatnsa procedf3r i regulaminf3w, instrukcji i innych tego typu rzeczy nie mają pojęcia o optymalizaji procesf3w. Na moje nieszczęście musze robić w miesiącu dwa przelewy. Pomijając kolejki raz większe,raz mniejsze, wcześniej (jeszcze nieco ponad miesiąc temu) wyglądało to tak, że pani z okienka wklepywała wszystko w komputer, podpis, stempelek, kasa i do widzenia, a teraz musi (tak powiedziała musi ) jeszcze wpisywać jakiś suer długi numerek i wyrazik ident. Ale na co to mi i do czego to nie wiem. Sprawa kolejek to też po części wina samych klientf3w. Często widziałem jak odchodzi klientka do okienka prosi o druczek i nie odchodzi (swoje przecież odstała ) tylko go wypisuje mozolnie myląc sie ze 3 razy po drodze. A reszta czeka. Może poczta i w tym mogła by to ukrf3cić i zrobić tak jak w bankach gdzie nie ma konieczności wypisywania druczkf3w tylko sa one drukowane z wypisanymi danymi i klient sie tylko tak podpisuje, i tak trzeba dane wprowadzić do komputera, a czas poświęcony na ręczne pisanie bezcenny. A na koniec do włodarzy pocztowych: procedury Panowie i Panie powinny być możliwie jak najbardziej płaskie, a u was, jak do tej pory wynika z moich obserwacji, są coraz dłuższe.