Dostawa w eCommerce – oczekiwania e-kupujących

Każdego dnia w Polsce realizowanych jest 15 tysięcy przesyłek na godzinę, związanych z dostawą produktów zakupionych w sieci, to niemal 130 mln rocznie! Poczta Polska jako najpopularniejszy dostawca usług wśród e-sprzedawców oferuje szeroki wybór produktów m.in Kurier Pocztex, PACZKA24, czy PACZKA48 dzięki którym kupiony w Internecie produkt dotrze do konsumenta. Z perspektywy e-kupujących to właśnie dostawa jest najważniejszym elementem procesu zakupu w sieci, jest to przecież etap który prowadzi do otrzymania zakupionego towaru. Jakie są ich oczekiwania w tym zakresie?

Przede wszystkim oczekują oni solidności, która przekłada się na skuteczność (brak uszkodzeń, zagubień) oraz terminowego dostarczenia przesyłek. Obok ceny należą one do najważniejszych kryteriów wyboru związanych z wysyłką. Co ciekawe, wysoki i wyrównany poziom jakości i terminowości wpływa na zmniejszenie zainteresowania tymi czynnikami rok po roku.

W ogólnym przekonaniu wydaje się, że zależy nam aby towary zakupione w Internecie docierały do nas jak najszybciej. Badania pokazują jednak, że o wiele ważniejsza jest dla nas gwarancja terminu doręczenia – 65% respondentów, aniżeli deklaracja – 25%, 10% preferuje formy dedykowane np. doręczenie na wskazany dzień i godzinę. Polscy e-konsumenci nie chcą natomiast czekać na zakupiony towar dłużej niż 3 dni.

Spośród usług dodatkowych najczęściej wybieraną usługą dodatkową jest przesyłka za pobraniem. Najważniejsze są usługi dające pewność, bezpieczeństwo i umożliwiające kontrolę, wśród nich możliwość śledzenia przesyłek. Funkcjonalność śledzenia zarówno listów jak i paczek krajowych oraz międzynarodowych Poczta Polska oferuje zarówno przez swoją stronę internetową jak i aplikację Envelo.

Istotne jest także zapewnienie kupującym elastycznej formy podjęcia przesyłki. Do najbardziej popularnych zaliczyć możemy dostawę do rąk własnych oraz do punktu odbioru. Poczta Polska z 26 tysiącami doręczycieli – listonoszów oraz siecią ponad 7500 placówek pocztowych bez problemu odpowiada na te potrzeby. Aktualnie pracujemy także nad optymalizacją czasu pracy placówek, aby jeszcze lepiej dostosować się do naszych klientów. Rozwijamy również program pilotażowy „Zaufany sąsiad”, który pozwala na wyznaczenie osoby, u której można zostawić przesyłkę w przypadku naszej nieobecności.

Informacje o Agnieszka Kłoda-Dębska

Zastępca Dyrektora Biura Marketingu i Filatelistyki
dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, Kurier Ekspres Paczka, Nasze usługi | Tagi: , , , , . Link bezpośredni.

5 odpowiedzi na „Dostawa w eCommerce – oczekiwania e-kupujących

  1. barier98 napisał/a:

    Muszę pochwalić Pocztę Polską.Zamawiam dużo przesyłek ze sklepów internetowych i niejednokrotnie przesyłki były szybciej niż kurierami.

  2. Marek Cynowski napisał/a:

    Dziękuję za komentarz :) Staramy się być coraz lepsi dla naszych klientów

  3. świeczki napisał/a:

    Również potwierdzam niezwykłą w ostatnim czasie szybkość realizacji wysyłki przez Pocztę Polską. Większość wysyłanych przez nasz sklep internetowy Paczek 48 dociera do klientów następnego dnia po nadaniu. Od kilku miesięcy zdecydowaliśmy więc, że wszystkie usługi wysyłki będziemy realizować za pośrednictwem Poczty Polskiej. Do tego 100% świeczek dociera w całości do kupujących.
    Polecam!

  4. a_p_c napisał/a:

    A ja mam pytanie odnośnie kupowaniu rzeczy za granicą. Na dokumencie potwierdzającym dokonanie zgłoszenia celnego widnieje kwota 74zł (i jest to zaokrąglona kwota która powinna być naliczona) a na poczcie musiałem zapłacić 82,90zł.

    Nikt nie na poczcie nie był w stanie wytłumaczyć, skąd się wzięła różnica. Niby niewielka kwota, ale moje zaufanie poczta zniszczyła próbując mnie okraść na ponad 1000zł.

  5. Poczta Polska napisał/a:

    Dzień dobry,
    niebawem otrzyma Pan odpowiedź.