Papierowa faktura umiera powoli

Analitycy badający komunikację tradycyjną prognozują, że Europa zbliża się do momentu, gdy listy tradycyjne zostaną całkowicie wyparte przez nowe formy porozumiewania. Jedyne, czego nie potrafią przewidzieć, to dzień, w którym to nastąpi. Niektórzy twierdzą, że będzie to w roku 2020, inni 2030.

 O ile w relacji B2B (pomiędzy przedsiębiorcami) oraz A2B/B2A (pomiędzy przedsiębiorcami a administracją publiczną) można sobie wyobrazić rezygnację z faktur papierowych uwarunkowaną prawnie (co zresztą dzieje się w ramach prac Komisji Europejskiej), to w przypadku, gdy odbiorcą jest klient indywidualny, taka sytuacja będzie wymagać zachowania szczególnej ostrożności. W przeciwieństwie do podmiotów prawnych, osoby fizyczne są bardziej narażone na dyskryminację związaną np. z wykluczeniem cyfrowym. Jak pokazują statystyki dotyczące odbioru faktur elektronicznych, w Polsce istnieje silny opór przed zmianami, który poza wykluczeniem cyfrowym ma źródło w przyzwyczajeniach i niechęci do zmian, a jednocześnie obserwujemy mikrotrend świadomego sprzeciwu wobec nowych technologii i rezygnację z bycia online.

 Co to oznacza dla przedsiębiorców?

W rezultacie przez najbliższe lata firmy będą musiały sobie radzić z obsługą dualnej korespondencji. Część ich klientów będzie chciała otrzymywać faktury elektroniczne, a część papierowe. W wielkim uproszczeniu spowoduje to konieczność opracowania odpowiednich procesów w organizacjach oraz wdrożenia odpowiednich narzędzi.

Poczta Polska znalazła rozwiązanie

Odpowiedzią Poczty Polskiej na te wyzwania jest narzędzie, które zaspokaja potrzeby przedsiębiorców w zakresie obsługi dwóch typów korespondencji – tradycyjnej i elektronicznej. To najnowsza usługa na platformie Envelo – neofaktura, która umożliwia dystrybucję i archiwizację faktur online, z dostępem przez przeglądarkę internetową. Do odbiorców faktury trafią w formie elektronicznej lub papierowej. Usługa działa na zasadzie SaaS – klient płaci tylko za realizację zleconej wysyłki, więc firma nie musi inwestować w zakup drogich rozwiązań IT. Narzędzie jest elastyczne, wygodne zarówno dla firm, które wysyłają 100 faktur miesięcznie, jak i tych, które wysyłają ich miliony.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o neofakturze, wejdź na www.neofaktura.envelo.pl

Informacje o Agnieszka Kłoda-Dębska

Zastępca Dyrektora Biura Marketingu i Filatelistyki
dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, Nasze usługi | Tagi: , , , . Link bezpośredni.

Możliwość komentowania jest wyłączona.