Przesyłka pocztowa odnajdzie Cię pod nowym adresem

poczta polska listZmieniłeś miejsce zamieszkania, ale nie zdołałeś podać wszystkim nowego adresu? Nie powinno Cię to martwić. Dosyłanie to znakomita usługa dla mobilnych, która okazuje się doskonale dopasowaną do twoich potrzeb. Przesyłki pocztowe dotrą pod nowy adres niezawodnie i na czas.


Potrzebna jest twoja wizyta w dowolnej placówce pocztowej. Wypełniasz formularz, składasz zlecenie dosłania przesyłek spod starego na nowy adres. Twoje zlecenie jest ważne przez następne 12 miesięcy. Po tym okresie, jeśli masz taka potrzebę,  przedłużasz zlecenie na  następne 12 miesięcy. Całą resztą zajmuje się placówka pocztowa.  Koszt  12–miesięcznej usługi to 4,50 PLN oraz dodatkowo opłata za dosłanie paczki, czy listu
– w wysokości jak za daną przesyłkę. W przypadku kiedy dosłanie ma miejsce na obszarze  doręczeń tej samej placówki oddawczej płacisz tylko za usługę, nie za ponowne przesłanie przesyłki.

Powinieneś jednak pamiętać o podaniu odpowiedniej instytucji nowego adresu, jeśli oczekujesz przesyłek urzędowych, czyli nadawanych i odbieranych na specjalnych zasadach, innych niż Prawo pocztowe. To przesyłki nadawane i doręczane na podstawie przepisów ordynacji podatkowej, kodeksów postępowania administracyjnego, cywilnego, czy karnego. Ich droga jest ściśle rejestrowana (potwierdzenie nadania i odbioru), a czas doręczenia dokładnie określony.  Ze względu na obowiązujące przepisy Poczta Polska nie może w tych wypadkach zastosować usługi dosyłania. Podobnie jest w przypadku  przesyłek  z pszczołami, pisklętami ptactwa domowego, próbek z mlekiem. Tu już sam musisz zadbać o to, aby przesyłka dotarła pod nowy adres.

Informacje o Kinga Dobrzyń

Dyrektor Biura Rozwoju Usług Listowych
dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, Listy, Nasze usługi | Tagi: , , . Link bezpośredni.

14 odpowiedzi na „Przesyłka pocztowa odnajdzie Cię pod nowym adresem

  1. Th0mas napisał/a:

    Tyle, że 4,50 to cena netto, brutto to 5,54zł

  2. Drift HD napisał/a:

    Moim zdaniem bardzo dobra wiadomość, która ułatwi życie wielu osobom. Jeśli wszystko faktycznie ogranicza się wyłącznie do złożenia jednego dokumentu w placówce pocztowej w mojej opinii jest to bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy na załatwienie formalności mamy coraz mniej czasu. Jeśli chodzi o wyłączenia z usługi, to naturalnym jest wyłączenie z obowiązywania tego typu „przekierowań” wszelkiego rodzaju listów urzędowych oraz paczek z żywymi zwierzętami – moim zdaniem wyłączenie to nie powinno nikogo zdziwić, ani tym bardziej zniechęcić do skorzystania z tej możliwości.

  3. Tomasz napisał/a:

    To ciekawa usługa, mam nadzieję, że PP będzie ją rozwijać. Jakiś czas temu realizując wysyłkę do moich klientów otrzymałem sporo zwrotek – bo klient zmienił adres. Właśnie, czy usługa będzie mogła zostać wykorzystana przez firmy?

  4. ann napisał/a:

    Super pomysł, właśnie czegoś takiego potrzebowałam. Dobrze że Poczta Polska się rozwija…

  5. admin napisał/a:

    Dziękujemy za pytanie. Niebawem udzielimy odpowiedzi.

  6. Edi napisał/a:

    Dobrze że są zmiany, tylko szczerze mówiąc taka usługa powinna już być dostępna najmniej od czasu wejścia Polski do UE. Okres roku też jest absurdalny, opłata powinna być stała np. 50 zł za 20 naklejek z nowym adresem na okres np. 3 miesięcy (ile potrzeba czasu aby poinformować najbardziej zainteresowane osoby, instytucje o zmianie adresu), a skąd mogę wiedzieć ile w ciągu roku otrzymam korespondencji i ile finalnie będzie mnie to kosztowało. Szkoda że osoby odpowiedzialne za zarządzanie nie mają doświadczenia w działaniu poczt w innych krajach mogłyby się wiele nauczyć. Nie jestem za kopiowaniem ale jeśli ktoś coś wymyślił i działa to czemu nie skorzystać. Kody pocztowe w Polsce to też porażka – też przydała by się reforma aby ułatwić życie ludziom nie mówiąc o kolejkach i ręcznym wypisywaniu formularzy, które mogłyby być drukowane automatycznie.

  7. epk napisał/a:

    Innowacje widzę. Chwali się. :)

  8. adr napisał/a:

    Usługa bardzo dobra, ale jest zasadnicze ALE. Pobieranie opłaty za każdą przesyłkę osobno jeżeli dosłanie jest np.do innego miasta to przesada. Mieszkam obecnie w Holandii i tu płaci się po prostu określoną kwotę za dosłanie bez centa za to, że jest przekierowanie do innego miasta i tak to powinno wyglądać…. W obecnym wyglądzie usługa jest bardzo droga.

  9. adr napisał/a:

    Lekkie sprostowanie. Miałem na myśli to, że płaci się określoną kwotę za np.roczne dosyłanie i nic więcej. Po prostu taki abonament ;)

  10. Bill napisał/a:

    Hmmmm, z tego co widać Poczta Polska jest bardzo elastyczna, tak trzymać, a reszta zależy od dobrej woli.

  11. Jacek napisał/a:

    Bardzo dobra opcja. Zobaczymy jak to będzie działać w praktyce :)

  12. Marcin napisał/a:

    Fajny pomysł z którego korzystam od dawna. Jedyna wada tego jest taka, że trzeba płacić za dosłanie w nowe miejsce i wydłuża się to wszystko w czasie. Szkoda, że system nie jest dopracowany i np w momencie kiedy paczka zostaje nadana na poczcie już w komputerze widać, że trzeba ją wysłać pod właściwy adres.

  13. yp napisał/a:

    Widać konkurencja działa mobilizująco. :)

  14. HERO napisał/a:

    W dzisiejszym bardzo zmiennym środowisku biznesowym optymalizacja usług jest czymś wręcz niezbędnym by nie zostać w tyle za konkurencją. Cieszę się, że Poczta Polska odrabia lekcje i na bieżąco stara się zmieniać, dopasowując ofertę biznesową do zupełnie nowych oczekiwań swoich Klientów. Myślę również, że to doskonała droga by walczyć ze starym wizerunkiem skostniałego monopolisty, bez wizji swojej przyszłości. Tak trzymać!