Jakie są trendy na rynku eCommerce?

Dostęp do jakflota Poczta Polska najszerszej sieci odbioru przesyłek, terminowość usług logistycznych i przełamywanie nieufności do sklepów on-line to recepta na sukces według uczestników 5 Konferencji Ecommerce Trends, na której byliśmy z Pocztą Polską.

Polacy coraz częściej wybierają e-zakupy. Dla firm obsługujących ten biznes to szansa na dynamiczny wzrost. Dzięki dobrze dopasowanej ofercie, Poczta Polska jest w stanie odpowiadać na potrzeby klientów. Przewaga Poczty to duży zasięg, rozwinięta służba doręczeniowa, zaufanie do marki i kompleksowa obsługa logistyczna. Doceniają to klienci, którzy podpisują umowy ze Spółką, jak choćby jeden z największym marketów on-line, firma Neo24.pl.

Poczta Polska ma zarówno ofertę dla firm nadających 200 tysięcy przesyłek miesięcznie, jak i nadających 20 paczek. Dla sklepów on-line i ich klientów liczy się przede wszystkim „ostatnia mila”. Chodzi o to, żeby klient wiedział, czy paczka została wysłana, gdzie jest i kiedy będzie doręczona. Taki komfort oferuje Poczta Polska.

Trendem, o którym często mówiliśmy podczas konferencji jest ROPO. Rozwinięcie tego skrótu to Research Online, Purchase Offline. Oznacza to, następujące zjawisko: „sprawdzam produkty w sieci, kupuję w sklepie stacjonarnym”. Przez właścicieli sklepów internetowych ROPO nazywane bywa „cichym zabójcą”. Jak pokazują badania „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”, strony sklepów internetowych to jedno z najpoważniejszych źródeł wiedzy o produktach dla polskich konsumentów. Jak ich jednak zachęcić do zamówienia towaru w sklepie on-line? Zdaniem Poczty Polskiej liczy się kontakt z klientem, wiele kanałów opłacania zakupów i solidny, obejmujący cały kraj system logistyczny.

Barierą dla handlu on-line jest jednak nieufność kupujących do sklepów. Przykład firmy Zalando z obrotami ponad 1 mld euro pokazuje, jak można sobie z tym poradzić. Firma oparła model biznesu na czterech filarach. Pierwszy to darmowe przesyłki dla klientów bez minimalnej ceny za zamówienie. Drugi to 100 dni na zwrot produktu do sklepu. Liczy się także darmowa infolinia i brak dodatkowych kosztów, czyli cena przy produkcie jest finalna. Ciekawostką jest testowana przez Zalando nowa forma dostawy „pecommerce trends poczta polska2acketbutler”. Polega ona na wykupieniu przez klienta e-sklepu specjalnej torby, którą zostawia się za drzwiami. Kurier może włożyć do niej przesyłkę podczas nieobecności klienta. Torba otwierana jest kluczem cyfrowym. My też jesteśmy zainteresowani takim rozwiązaniem.

A co najchętniej kupowali w sklepach on-line Polacy w 2014 roku? Były to kosmetyki ubrania i książki. Według badań SW Reaserch najpopularniejsze polskie sklepy on-line to Allegro, OLX, Empik.com, Sephora.pl i rossnet.pl.

Ecommerce Trends 2015 to najważniejsza branżowa konferencja na temat najistotniejszych rozwiązaniach w handlu internetowym.

Informacje o Agnieszka Kłoda-Dębska

Zastępca Dyrektora Biura Marketingu i Filatelistyki
dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, Nasze usługi, Pasje, Poczta w mediach | Tagi: , , , , , , , . Link bezpośredni.

Możliwość komentowania jest wyłączona.