E-commerce: Jak sprostać wyzwaniom dynamicznego rozwoju i stać się dominującym graczem?

think paga poczta polska raport ecommerce - KopiaNiedawno został opublikowany „E-commerce: Jak sprostać wyzwaniom dynamicznego rozwoju i stać się dominującym graczem?„, z którego autorami miałem przyjemność współpracować, główne wnioski z raportu mówią, że rynek eCommerce stanowi dużą szansę dla rozwoju zarówno nowych, jak i istniejących firm ze względu na stosunkowo niskie bariery wejścia, oczekiwany wzrost polskiego rynku oraz duży potencjał do rozwoju w innych krajach UE. Chciałbym rozwinąć w kilku zdaniach ostatni wniosek jakim jest potencjał sprzedaży międzynarodowej, która wcale nie musi wiązać się z działaniami na obcych rynkach i kosztowną ekpsansją.. czasami wystarczy po prostu dać więcej możliwości kilentom.

Kilka tygodni temu, chcąc kupić elektroniczny gadżet dla mojego dziecka. poszukiwania rozpocząłem w najpopularniejszych polskich platformach e-sprzedażowych. Mimo że produkt znalazłem, całkowicie nie byłem zadowolony z ceny za jaką mogłem go pozyskać. Postanowiłem więc kontynuować moje poszukiwania w zagranicznych e-sklepach, aby zaledwie po kilku kliknięciach znaleźć ten sam produkt w lepszej cenie, która nawet w zestawieniu z drogim kosztem pozwalała mi zaoszczędzić ponad 30%. Bez zastanowienia kupiłem produkt, wkrótce przesyłka była w Polsce; radość mojego syna – bezcenna.

Gdyby sprzedawca u którego kupiłem produkt stwierdził, że wysyłka do Polski jest droga, nikt nie będzie z niej korzystał i nie zaoferował wysłyki międzynarodowej, do transakcji nigdy by nie doszło. Dlaczego warto zwrócić na to uwagę? W odróżnieniu do handlu tradycyjnego, gdzie ograniczeni jesteśmy lokalizacją sklepu, w przypadku prowadzenia e-sprzedaży naszym klientem może być każdy z dostępem do internetu co daje niemal 3 miliardy potencjalnych klientów. Nawet jeśli większość z nich nigdy nie odwiedzi naszej witryny, ogranicznie formy dostawy tylko do  jednego kraju jakim jest Polska, znacząco obniżamy potencjał sprzedażowy prowadzonego e-sklepu. Poczta Polska umożliwia sprawną wysyłkę za granicę dzieki m.in. usłudze GLOBAL Exprѐs, dedykowaną drobnym towarom oraz EMS, zagraniczną przesyłką kurierską z opcją śledzenia i gwarantowanym terminem doręczenia. think paga poczta polska raport ecommerce 1

Wolumeny związane z obrotem międzynarodowym przesyłek z roku na rok są coraz wyższe, coraz więcej osób kupuje w internecie zarówno w kraju z którego pochodzi jak i poza nim, nawet jeśli nie planujemy działań marketingowych i operacyjnych poza rodzimym rynkiem na pewno warto udostępnić opcję wysyłki międzynarodowej.

Informacje o Agnieszka Kłoda-Dębska

Zastępca Dyrektora Biura Marketingu i Filatelistyki
dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, eCommerce, Kurier Ekspres Paczka, Nasze usługi, Pasje, Poczta w mediach | Tagi: , , , , . Link bezpośredni.

Możliwość komentowania jest wyłączona.