Poczta Polska od tradycji do nowoczesności

Rozwój technologii oraz inwestowanie w innowacyjne rozwiązania to nie tylko przyszłość, ale i odpowiedzialność polskich przedsiębiorstw. Szczególnie duże firmy, powinny wspierać i korzystać z pomysłów innowatorów i wynalazców, ponieważ to tam kryją się nowe możliwości biznesowe. Jak wygląda to w Poczcie Polskiej?

Platforma Transferu Technologii oraz D-raft
W jaki sposób współpracujemy z innowatorami? Po pierwsze warto wspomnieć o Agencji Rozwoju Przemysłu – to Spółka Skarbu Państwa, której zadaniem jest m.in. wdrażanie innowacji w dużych polskich firmach. ARP tworzy właśnie Platformę Transferu Technologii, dzięki której duże przedsiębiorstwa będą mogły w prosty sposób nawiązywać kontakt z młodymi, innowacyjnymi podmiotami. Poczta Polska otrzyma dostęp do bazy innowatorów. ARP zapewni nam też wsparcie w zakresie wyszukiwania rozwiązań, które odpowiadają w pełni na nasze potrzeby. Dodatkowo rozpoczęliśmy współpracę z firmą D-raft, która wspomaga nasz proces wyszukiwania potencjalnych innowacyjnych partnerów do współpracy.

Budujemy sieć kontaktów oraz wychodzimy na rynek innowatorów
J16A5752Równocześnie jesteśmy zaangażowani w działania, których celem jest budowanie sieci kontaktów biznesowych między korporacjami, a start-upami. Mowa tu o Wolves Summit i Corporate Demo Day oba wydarzenia miały miejsce w ubiegłym tygodniu. Wolves Summit to jedna z najważniejszych konferencji technologicznych w Europie. Poczta Polska prezentowała na niej swój nowoczesny nurt otwartości na innowacje oraz program wsparcia młodych przedsiębiorstw z potencjałem. Natomiast Corporate Demo Day, to jedno z cyklu spotkań dla korporacji,, które zainteresowane są inwestowaniem lub współpracą z młodymi spółkami technologicznymi. Wydarzenie Corporate Demo Day odbyło się w naszej centrali na ul. Rodziny Hiszpańskich 8. Planujemy kolejny krok: uruchomienie strony internetowej, na której będzie można uzyskać więcej informacji o współpracy oraz wypełnić formularz zgłoszeniowy, który trafi do zespołu dedykowanego projektom rozwojowym.

Innowacje w sektorze pocztowym

Z pewnością ważnym rynkiem, na którym mogą zaistnieć twórcy start-upów, jest branża pocztowa. Zagraniczni operatorzy prześcigają się w pomysłach na nowe innowacyjne produkty. W wybranych placówkach Royal Mail można już skorzystać z usługi drukowania 3D. Brytyjska poczta drukuje produkty klientom i zapewnia ich dostarczenie. Z kolei DPD postawił na tak dobrze znaną pocztowcom logistykę. Na stronie operatora mamy możliwość zakupu map elektronicznych ukazujących w czasie rzeczywistym informacje o korkach, imprezach kulturalnych czy infrastrukturze administracyjnej.

Jakich pomysłów szukamy?

Zależy nam przede wszystkim na innowacjach, które wzmocnią strategiczne obszary biznesowe Spółki, takie jak: usługi KEP, łańcuch wartości eCommerce, logistyka, usługi cyfrowe, finansowe czy handel w placówkach. Będziemy wybierać tylko pomysły realne do realizacji, które są dostosowane do rynku polskiego i posiadają dojrzały i obiecujący biznes plan. Jakie pomysły wniosą do naszej firmy start-upy? Na odpowiedź na to pytanie musimy jeszcze poczekać, ale jesteśmy w trakcie analiz inicjatyw. Ocenimy ich potencjał dochodowy, realność i trudność w realizacji. Skupimy się na tych najbardziej dochodowych.

Ekipa Poczty Polskiej na Wolves Summit

Wolves Summit to konferencja dla inwestorów, korporacji i przede wszystkimJ16A6966 innowatorów. Spotykają się na jednej scenie, by rozmawiać o najnowszych trendach w technologii, innowacji i przedsiębiorczości. Na stoisku Poczty Polskiej, wspólnie organizowanym z Envelo goście mogli poznać nasze potrzeby w zakresie współpracy z innowatorami oraz skorzystać z usług elektronicznych na platformie Envelo. Podczas konferencji na głównej scenie wystąpili specjaliści z całego świata, którzy doświadczenie zdobywali zarówno w wielkich korporacjach, jak i małych start-upach. W tym roku można było dowiedzieć się o przyszłych trendach i nowoczesnych technologiach, kampaniach marketingowych, różnych aspektach personalizacji, czy Internecie Rzeczy.

Informacje o Agnieszka Kłoda-Dębska

Zastępca Dyrektora Biura Marketingu i Filatelistyki
dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, eCommerce | Tagi: , , , , , , , , , . Link bezpośredni.

Możliwość komentowania jest wyłączona.