E-commerce zmienia pocztę, zmienia logistykę

Wzrost eCommerce zapoczątkował szereg zmian wśród operatorów przesyłek paczkowych. Prognozuje się, że trend ten nie będzie ustępował przez kilka kolejnych lat, a co z tym idzie oczekiwania klientów również nie zmaleją. Tak można w skrócie podsumować ostatnie spotkanie menedżerów logistyki, które odbyło się pod patronatem Pulsu Biznesu. Poczta Polska rozumie te wyzwania stąd chociażby duża aktywność spółki w obszarze udogodnień dla klientów związanych z punktami odbioru przesyłek.

Obecnie wszyscy operatorzy przesyłek paczkowych muszą brać pod uwagę wzrost popularności eCommerce przy tworzeniu swojej oferty dla klientów. Stanowi to wyzwanie dla operatorów, którzy są zmuszeni do dostosowania swojej logistyki do zmieniających się potrzeb klientów. Dlatego Poczta Polska zawarła porozumienie z RUCH SA. Dzięki niemu klienci będą mieli do dyspozycji blisko 7 tysięcy punktów odbioru paczek. To największa sieć click & collect w Polsce.

Od listopada br. sklepy internetowe, platformy do e-handlu i klienci biznesowi będą mogli nadawać paczki w Poczcie Polskiej z opcją odbioru w kioskach i salonikach RUCH.  Prawie  1700  nowych lokalizacji w sieci Poczty Polskiej zwiększy  eKupującym możliwości wygodnego odbioru produktów zakupionych online.  Ponad 95 proc. punktów RUCH  jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele. Paczki w kioskach i salonikach RUCH będą czekały na odbiór do 7 dni, a klienci zostaną poinformowani o czekającej przesyłce sms-em.

Dodatkowym czynnikiem, który wpływa na branżę jest zjawisko wzrostu transgranicznego wolumenu eCommerce, czyli przesyłek paczkowych z lub do zagranicy. Tak zwany „Nowy jedwabny szlak”, czyli rozbudowa lądowej infrastruktury transportowej pomiędzy Chinami a Europą, oraz świetna lokalizacja Polski, coraz częściej wykorzystywana przez międzynarodowych operatorów dzięki poprawie infrastruktury transportowej oraz stabilnej gospodarce, stanowią szansę na wzrost znaczenia Polski na europejskiej mapie transportu oraz logistyki eCommerce.

dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, eCommerce | Tagi: , , . Link bezpośredni.

Jedna odpowiedź na „E-commerce zmienia pocztę, zmienia logistykę

  1. Adam Guzek napisał/a:

    odbiór w punkcie, wszystko jedno czy to będzie Orlen czy Ruch nie wytrzymuje konkurencji z Paczkomatami, ponadto zyskiem trzeba się podzielić z powyższymi partnerami. Wysuwam taka tezę na podstawie rozmów z klientami z branży ecomerce