Poczta Polska konsekwentnie rozbudowuje ofertę usług kurierskich i wspiera eCommerce
Do 2014 roku Poczta Polska kojarzona była głównie jako dostawca paczek i niewielu klientów miało świadomość możliwości nadawania przesyłek kurierskich. Ciągły rozwój oferty produktowej i skuteczna sprzedaż skutkują stałym wzrostem udziału naszych przesyłek kurierskich w łącznym wolumenie nadawanych przesyłek KEP (Kurier, Ekspres, Paczka).
Według naszych prognoz rynkowych na bieżący rok – w Polsce zostanie nadanych prawie 400 mln przesyłek kurierskich i paczkowych. Tym samym wartość rynku KEP będzie oscylować w okolicy 5,5-5,7 mld zł. Ponad 80% przesyłek krajowych stanowić będą przesyłki kurierskie/ekspresowe (realizowane w standardzie D+1), pozostałe 20% to przesyłki ekonomiczne – doręczane w standardzie dłuższym niż D+1. Ponad dwucyfrowe średnioroczne tempo wzrostu potwierdza wieloletni trend wzrostu popularności przesyłek KEP. Popyt na nie rośnie bardzo szybko. W efekcie rynek wymaga od czołowych operatorów ciągłego doskonalenia oferty produktowej.
Poczta Polska jako jeden z niewielu operatorów na polskim rynku KEP gwarantuje w każdym serwisie dostawę przesyłki kurierskiej we wskazanym terminie. Tego typu oferta jest istotna szczególnie dla branży eCommerce, ponieważ klienci oceniają także proces dostawy oferowany przez sprzedających. Zapewniamy klientom indywidualnym i biznesowym pełne spektrum możliwości dostawy przesyłek kurierskich i paczkowych. W określonych relacjach lub w obrębie wskazanych aglomeracji przesyłki doręczamy jeszcze tego samego dnia. Przesyłki nadane w serwisie Ekspres 24 doręczane są następnego dnia roboczego, a w serwisie Kurier 48 w ciągu dwóch dni roboczych.
W ostatnich miesiącach nasza oferta została wzbogacona o usługi tzw. przesyłek proceduralnych. O czym szerzej napiszemy wkrótce. Serwis ten dedykowany jest partnerom biznesowym prowadzącym sprzedaż poza siedzibą przedsiębiorstwa lub oczekującym od odbiorcy przesyłki podpisania przesyłanych dokumentów wraz z ich weryfikacją przez kuriera i finalnie zwrotu nadawcy.
Michał Gawryluk – kierownik Działu Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej
Podpisywanie umów u kuriera i wręczanie mu kopii dowodu i danych osobistych to trochę ryzykowna sprawa.
Jeśli Poczta wprowadzi tą usługę Przesyłek Proceduralnych i zapewni bezpieczeństwo, to będzie to będzie super.
Korzystamy z kuriera Pocztex. Obsługa sprawna, paczki nie giną, ceny konkurencyjne. Jeśli chodzi o krajowego kuriera, jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni. Oby tak dalej.
W dzisiejszych czasach czas dostarczenia przesyłki jest bardzo ważny – w mojej firmie mam podpisane umowy z 2 firmami kurierskimi oraz z Pocztą. Oszczędności na kosztach przesyłek dzięki współpracy z najlepszymi są zauważalne przy tym serwis dla klientów jest na najlepszym poziomie.