Poczta Polska: kupując w internecie, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach

Podanie właściwego adresu oraz numeru telefonu – to podstawowy warunek, by  przedmioty kupione w internecie dotarły na czas do odbiorcy. Stosowanie się do kilku podstawowych zasad jest szczególnie ważne w czasie przedświątecznej gorączki zakupowej.

Ostatnie tygodnie pozostające do Świąt Bożego Narodzenia to dla wszystkich firm logistyczno-kurierskich czas wytężonej pracy. Sklepy internetowe notują najwyższą sprzedaż i przygotowują do nadania miliony paczek. Paczki mogą być doręczane do domu albo do punktów odbioru. Klienci mają też możliwość otrzymania paczki w określonych godzinach. Jeśli zamawiającemu zależy, by przesyłka z zakupami została doręczona w określonych godzinach albo w sobotę, to warto sprawdzić, czy sklep oferuje taką możliwość.

Poczta Polska wspólnie z partnerami (stacje PKN Orlen, sklepy Żabka/Freshmarket oraz kioski i saloniki RUCH-u) tworzy największą w Polsce sieć click&collect. Dzięki temu klient może odebrać swoją przesyłkę w wybranym przez siebie miejscu oraz o dogodnej porze. Mamy do wyboru ponad 10,5 tys. punktów odbioru w całej Polsce, część z nich czynna jest całą dobę, część – również w soboty i niedziele.

Kurierzy zazwyczaj pracują od godzin porannych do popołudniowych. Jeśli w tym czasie odbiorca jest poza domem – warto zamówić przesyłkę do pracy lub do punktu odbioru.

W ramach robienia zakupów w internecie, należy upewnić się, czy podany adres jest aktualny, nawet najmniejszy błąd w adresie może spowodować niedoręczenie przesyłki i zwrot do nadawcy. Należy także podać numer telefonu komórkowego, dzięki czemu klient na bieżąco będzie informowany o tym, co dzieje się z przesyłką, a w razie nietypowych sytuacji możliwy będzie kontakt z kurierem.

Aby przesyłki dotarły na czas, przed świętami Bożego Narodzenia na internetowe zakupy bezpieczniej się „wybrać” najpóźniej do połowy grudnia.

Poczta Polska zatrudnia blisko 5 tysięcy kurierów w całej Polsce. Większość z nich została wyposażona w terminale płatnicze, dzięki czemu klienci nie muszą mieć przy sobie gotówki, by odebrać przesyłkę kupioną za pobraniem. Firma udostępnia adresatom numery telefonów komórkowych kurierów tak, by łatwiej można było się z nimi umówić na odebranie przesyłek.

Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej

dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, eCommerce, Kurier Ekspres Paczka, Nasze usługi. Link bezpośredni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WP-SpamFree by Pole Position Marketing