Poczta Polska zdradza tajniki sukcesu świątecznej kampanii rekrutacyjnej

Obecna sytuacja na rynku pracy wywołana niską stopą bezrobocia, stawia pracodawców przed nie lada wyzwaniem. Poszukiwanie kandydatów do pracy przed świętami, w czasie w którym większość firm usługowych, czy produkcyjnych zatrudnia osoby do prac sezonowych, wymaga od pracodawców bardziej elastycznego podejścia. Sukces w zwiększeniu zatrudnienia  w tym okresie po raz kolejny odnotowała Poczta Polska. Poniżej prezentujemy kilka sposobów, jak udało się to osiągnąć.

Pod hasłem „Sprezentuj sobie pracę!”, w okresie październik – grudzień 2018 roku, działy rekrutacji Poczty Polskiej prowadziły świąteczną kampanię rekrutacyjną. Na terenie całej Polski nasi rekruterzy poszukiwali osób do pracy sezonowej (umowy zlecenia) do sortowania paczek i listów oraz ich przewożenia. Kandydaci mogli podjąć również pracę etatową na stanowiskach listonosza, pracownika ds. obsługi klientów w placówkach pocztowych, czy pracownika ochrony (w tym kwalifikowanego pracownika ochrony). Dobór odpowiednich narzędzi rekrutacyjnych okazał się kluczowy w uzyskaniu pozytywnego rezultatu zatrudnienia.

Ogłoszenia już nie wystarczą

Pracownicy są najlepszymi promotorami firmy. Dlatego kampanię rekrutacyjną rozpoczęliśmy od poinformowania ich – za pośrednictwem Intranetu oraz plakatów rozwieszonych w naszej firmie, o prowadzonych działaniach rekrutacyjnych. Zintensyfikowaliśmy program poleceń, w ramach którego pracownicy za polecenie osób do pracy otrzymują nagrody pieniężne.

O ofertach pracy kandydaci mogli dowiedzieć się również z zakładki „Kariera” znajdującej się na stronie internetowej Poczty Polskiej oraz z firmowego Facebooka. Natomiast lokalnie – oprócz publikacji tradycyjnych ogłoszeń z ofertami pracy na regionalnych portalach rekrutacyjnych, czy w prasie, udostępnialiśmy ulotki, informacje na banerach i telebimach w hipermarketach. Prowadziliśmy również kampanię reklamową w komunikacji miejskiej, współpracowaliśmy z urzędami pracy, ochotniczymi hufcami pracy, czy biurami karier na uczelniach wyższych.

Ale to nie wszystko. Na szczególną uwagę zasługują „Ekspresowe rekrutacje”, które miały na celu przyciągnięcie w krótkim czasie licznej grupy kandydatów. Przygotowaliśmy dzień otwarty, podczas którego w ponad 30 lokalizacjach (m.in. w placówkach pocztowych) osoby poszukujące pracy mogły porozmawiać z przedstawicielami Poczty Polskiej na temat ofert zatrudnienia. Sam proces rekrutacyjny polegał na rozmowie z rekruterami i/lub przyszłym przełożonym, a po otrzymaniu pozytywnej informacji zwrotnej odnośnie zatrudnienia – kandydaci wypełniali krótkie formularze zgłoszeniowe. Dzięki temu, czas realizacji takiej rekrutacji był skrócony do minimum.

Osiągnięte rezultaty

 W efekcie powyższych działań rekrutacyjnych do naszych regionalnych rekruterów wpłynęło prawie 6700 aplikacji. Większość pochodziła z baneru informacyjnego znajdujące się w zakładce „Kariera” na naszej stronie internetowej. Największe zainteresowanie pracą w Poczcie Polskiej odnotowaliśmy w województwach mazowieckim i śląskim, a najmniejsze w woj. warmińsko – mazurskim, lubuskim i opolskim.

Kampania „Sprezentuj sobie pracę” zakończyła się sukcesem zatrudnienia w Poczcie Polskiej prawie 3700 osób (2500 osób na umowy o pracę, a pozostałe osoby na umowy zlecenia). W pierwszym przypadku najwięcej zatrudnionych było w województwie małopolskim, a w ramach umów zleceń, w głównej mierze podjęto współpracę z osobami z województwa mazowieckiego.

Osoby, które nie skorzystały z przedświątecznej rekrutacji, a chciałyby podjąć pracę w Poczcie Polskiej, mają taką możliwość uczestnicząc w kolejnej kampanii sezonowej, którą właśnie organizujemy. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej, na której znajdują się aktualne oferty pracy. Prosimy o przesyłanie zgłoszeń za pośrednictwem dostępnych tam formularzy.

Poczta Polska jako największy polski pracodawca zapewnia pracownikom stabilne zatrudnienie (umowy o pracę, stałe wynagrodzenie wraz z systemem premiowym), jak również bogaty pakiet świadczeń socjalnych zapewniających m.in. opiekę medyczną i ubezpieczenia w atrakcyjnych cenach, dofinansowanie do wypoczynku i edukacji, czy niskooprocentowane pożyczki, a także wsparcie Fundacji Pocztowy Dar w trudnych losowych zdarzeniach.

Katarzyna Kobuszewska  z Działu Kształtowania Relacji Interpersonalnych Pionu Kapitału Ludzkiego Poczty Polskiej

dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności | Tagi: , . Link bezpośredni.

4 odpowiedzi na „Poczta Polska zdradza tajniki sukcesu świątecznej kampanii rekrutacyjnej

  1. podanie o pracę napisał/a:

    Wpłynęło 6700 aplikacji i zatrudniono prawie 3700 osób. Niezła frekwencja. Co druga osoba zainteresowana została zatrudniona :)
    A kiedyś roznosiło się dziesiątki cv i rzadko kiedy zadzwonił telefon.

  2. Michał napisał/a:

    No i to nazywają się efekty. Super!

  3. marcin napisał/a:

    Dziś trzeba się już postarać aby zachęcić pracownika. Moim zdaniem świetny case pod naukę jak można osiągnąć fajny rezultat!

  4. Hubercik napisał/a:

    Tutaj macie szczególną rację, gdyż ogłoszenia to nie wszystko. Korzystać trzeba również z social media, gdyż tam jest moim zdaniem największy potencjał. O wiele więcej użytkowników odwiedzi stronę z aplikacja z profilu w mediach społecznościowych niż z ogłoszenia w serwisie lokalnym ;)