Obecna sytuacja na rynku pracy wywołana niską stopą bezrobocia, stawia pracodawców przed nie lada wyzwaniem. Poszukiwanie kandydatów do pracy przed świętami, w czasie w którym większość firm usługowych, czy produkcyjnych zatrudnia osoby do prac sezonowych, wymaga od pracodawców bardziej elastycznego podejścia. Sukces w zwiększeniu zatrudnienia w tym okresie po raz kolejny odnotowała Poczta Polska. Poniżej prezentujemy kilka sposobów, jak udało się to osiągnąć.
Pod hasłem „Sprezentuj sobie pracę!”, w okresie październik – grudzień 2018 roku, działy rekrutacji Poczty Polskiej prowadziły świąteczną kampanię rekrutacyjną. Na terenie całej Polski nasi rekruterzy poszukiwali osób do pracy sezonowej (umowy zlecenia) do sortowania paczek i listów oraz ich przewożenia. Kandydaci mogli podjąć również pracę etatową na stanowiskach listonosza, pracownika ds. obsługi klientów w placówkach pocztowych, czy pracownika ochrony (w tym kwalifikowanego pracownika ochrony). Dobór odpowiednich narzędzi rekrutacyjnych okazał się kluczowy w uzyskaniu pozytywnego rezultatu zatrudnienia.
Ogłoszenia już nie wystarczą
Pracownicy są najlepszymi promotorami firmy. Dlatego kampanię rekrutacyjną rozpoczęliśmy od poinformowania ich – za pośrednictwem Intranetu oraz plakatów rozwieszonych w naszej firmie, o prowadzonych działaniach rekrutacyjnych. Zintensyfikowaliśmy program poleceń, w ramach którego pracownicy za polecenie osób do pracy otrzymują nagrody pieniężne.
O ofertach pracy kandydaci mogli dowiedzieć się również z zakładki „Kariera” znajdującej się na stronie internetowej Poczty Polskiej oraz z firmowego Facebooka. Natomiast lokalnie – oprócz publikacji tradycyjnych ogłoszeń z ofertami pracy na regionalnych portalach rekrutacyjnych, czy w prasie, udostępnialiśmy ulotki, informacje na banerach i telebimach w hipermarketach. Prowadziliśmy również kampanię reklamową w komunikacji miejskiej, współpracowaliśmy z urzędami pracy, ochotniczymi hufcami pracy, czy biurami karier na uczelniach wyższych.
Ale to nie wszystko. Na szczególną uwagę zasługują „Ekspresowe rekrutacje”, które miały na celu przyciągnięcie w krótkim czasie licznej grupy kandydatów. Przygotowaliśmy dzień otwarty, podczas którego w ponad 30 lokalizacjach (m.in. w placówkach pocztowych) osoby poszukujące pracy mogły porozmawiać z przedstawicielami Poczty Polskiej na temat ofert zatrudnienia. Sam proces rekrutacyjny polegał na rozmowie z rekruterami i/lub przyszłym przełożonym, a po otrzymaniu pozytywnej informacji zwrotnej odnośnie zatrudnienia – kandydaci wypełniali krótkie formularze zgłoszeniowe. Dzięki temu, czas realizacji takiej rekrutacji był skrócony do minimum.
Osiągnięte rezultaty
W efekcie powyższych działań rekrutacyjnych do naszych regionalnych rekruterów wpłynęło prawie 6700 aplikacji. Większość pochodziła z baneru informacyjnego znajdujące się w zakładce „Kariera” na naszej stronie internetowej. Największe zainteresowanie pracą w Poczcie Polskiej odnotowaliśmy w województwach mazowieckim i śląskim, a najmniejsze w woj. warmińsko – mazurskim, lubuskim i opolskim.
Kampania „Sprezentuj sobie pracę” zakończyła się sukcesem zatrudnienia w Poczcie Polskiej prawie 3700 osób (2500 osób na umowy o pracę, a pozostałe osoby na umowy zlecenia). W pierwszym przypadku najwięcej zatrudnionych było w województwie małopolskim, a w ramach umów zleceń, w głównej mierze podjęto współpracę z osobami z województwa mazowieckiego.
Osoby, które nie skorzystały z przedświątecznej rekrutacji, a chciałyby podjąć pracę w Poczcie Polskiej, mają taką możliwość uczestnicząc w kolejnej kampanii sezonowej, którą właśnie organizujemy. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej, na której znajdują się aktualne oferty pracy. Prosimy o przesyłanie zgłoszeń za pośrednictwem dostępnych tam formularzy.
Poczta Polska jako największy polski pracodawca zapewnia pracownikom stabilne zatrudnienie (umowy o pracę, stałe wynagrodzenie wraz z systemem premiowym), jak również bogaty pakiet świadczeń socjalnych zapewniających m.in. opiekę medyczną i ubezpieczenia w atrakcyjnych cenach, dofinansowanie do wypoczynku i edukacji, czy niskooprocentowane pożyczki, a także wsparcie Fundacji Pocztowy Dar w trudnych losowych zdarzeniach.
Katarzyna Kobuszewska z Działu Kształtowania Relacji Interpersonalnych Pionu Kapitału Ludzkiego Poczty Polskiej
Wpłynęło 6700 aplikacji i zatrudniono prawie 3700 osób. Niezła frekwencja. Co druga osoba zainteresowana została zatrudniona :)
A kiedyś roznosiło się dziesiątki cv i rzadko kiedy zadzwonił telefon.
No i to nazywają się efekty. Super!
Dziś trzeba się już postarać aby zachęcić pracownika. Moim zdaniem świetny case pod naukę jak można osiągnąć fajny rezultat!
Tutaj macie szczególną rację, gdyż ogłoszenia to nie wszystko. Korzystać trzeba również z social media, gdyż tam jest moim zdaniem największy potencjał. O wiele więcej użytkowników odwiedzi stronę z aplikacja z profilu w mediach społecznościowych niż z ogłoszenia w serwisie lokalnym ;)