Coraz chętniej odbieramy paczki tam, gdzie mamy najbliżej

eCommerce to jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków w naszym kraju. Polacy w ostatnich latach przekonali się do zakupów przez Internet. Wpłynęło na to kilka elementów jak np.: poprawa bezpieczeństwa zakupów, zmiana pokoleniowa czy też rozwój technologii mobilnych.

Stały rozwój eCommerce bezpośrednio oddziałuje na branżę KEP, a firmy zajmujące się dostarczaniem przesyłek notują rekordowe dynamiki obsługiwanych wolumenów. Średni roczny wzrost liczby doręczanych paczek szacowany jest na poziomie aż 12%.

Tak dynamiczny rozwój branży eCommerce oraz logistyki spowodował, że na rynku pojawiło się mnóstwo nowych usług i opcji dostaw przesyłek. Doskonale obrazuje to teoria Tornada, korzystając z której widzimy, iż to dopiero początek rewolucji. Tradycyjny model firmy kurierskiej zaczyna w bardzo szybkim tempie ewoluować na wyższy poziom. Wszyscy operatorzy poszukują nowych, jeszcze bardziej efektywnych rozwiązań sposobu dostaw. Nie dotyczy to tylko przesyłek kurierskich, ale także tych najbardziej tradycyjnych – pocztowych. Jeszcze niedawno świadomość polskich konsumentów ograniczała się do znajomości usługi listowej, poleconej lub nadania przesyłki w placówce pocztowej. Teraz Poczta zdobywa rynek KEP, który wcześniej opanowany był przez operatorów firm kurierskich. Usługi kurierskie Pocztex przeżywają faktyczny „boom”. Wynika to z dopasowania produktów do potrzeb kupujących jak również inwestycji w rozwój sieci „click & collect”.

Celem jest maksymalne uproszczenie i ułatwienie dostarczania przesyłek. Trend ten spotyka się z coraz większą akceptacją konsumentów. Zarówno krajowe jak i europejskie dane wyraźnie pokazują rosnący udział dostaw w modelu „click & collect” względem doręczenia „door to door”. eKupujący – zamiast czekać na kuriera – wolą odebrać przesyłkę w drodze z pracy do domu czy podczas spaceru. Wygoda odbioru zaczyna być zatem widocznym trendem w e-biznesie, a odbiór w punkcie jest dzisiaj jednym z kluczowych elementów Tornada stanowiących o przyszłości rynku KEP i eCommerce.

Michał Gawryluk, menedżer Działu Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej

dodaj komentarz
Wpisane w eCommerce. Link bezpośredni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WP-SpamFree by Pole Position Marketing