Poczta Polska coraz bardziej cyfrowa

Udostępniliśmy klientom możliwość odbioru nadawanych do nich przesyłek poleconych w formie elektronicznej, a nie papierowej. To jedno z licznych rozwiązań, jakie Poczta Polska wprowadziła w ramach panującego stanu epidemii w Polsce. To duże ułatwienie dla klientów, którzy mogą odbierać swoją korespondencję nie ruszając się z kanapy. Co ważne w takiej formie będą mogły być doręczane jedynie przesyłki polecone z korespondencją, w tym z potwierdzeniem odbioru lub z elektronicznym potwierdzeniem odbioru, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego.

Z elektronicznego doręczania korespondencji poleconej może skorzystać każdy kto posiada profil zaufany i przy jego użyciu założy eSkrzynkę na stronie https://eskrzynka.poczta-polska.pl. Wystarczy zalogować się przez swój profil zaufany i złożyć dyspozycję otrzymywania korespondencji na swoją eSkrzynkę. Wystarczy, że klient wypełni potrzebne dane w „Moim profilu”. Te dwa proste kroki każdy może wykonać w kilka sekund. A po złożeniu dyspozycji nie pozostaje nic innego, jak oczekiwać na pierwsze powiadomienie e – mailem o dostarczeniu do eSkrzynki użytkownika przesyłki w formie dokumentu elektronicznego, co zapewnia poufność przekazywanej korespondencji.

Co warte podkreślenia usługę będziemy realizować wyłącznie dla klientów, którzy osobiście złożą taką dyspozycję. Jest ona w jednakowym stopniu dostępna dla klientów miast , jak i wsi. Nie zapomnieliśmy także o osobach wykluczonych cyfrowo czy pozbawionych dostępu do Internetu. Dla nich Poczta Polska nadal będzie doręczać przesyłki w tradycyjny sposób. Zapewniając dostęp do usług powszechnych wszystkim Obywatelom.

To Poczta Polska codziennie dostarcza blisko 1,5 mln listów do mieszkańców wsi i miast. Jest łącznikiem pomiędzy instytucjami państwowymi a Obywatelami. Realizacja usługi u jednego podmiotu umożliwiła tak szybkie wprowadzenie i zapewnienie jednolitości świadczenia dla każdego Obywatela. Poczta Polska jest także gwarantem jakości świadczonej usługi i zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Jesteśmy jednym z nielicznych podmiotów, które do tej pory świadczyły analogiczne usługi. To także preludium do wprowadzenia znacznie większego projektu, jakim są eDoręczenia.

Od 2021 roku rusza znacznie złożony i skomplikowany proces, w którym uczestniczyć będzie Poczta Polska. Z początkiem przyszłego roku będzie możliwość wysyłania i odbierania dokumentów drogą elektroniczną z taką samą ważnością, jak robiliśmy to do tej pory listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Dla obywatela będzie to darmowe rozwiązanie. Administracja publiczna w zakresie eDoręczeń będzie korzystać z usługi operatora wyznaczonego, czyli Poczty Polskiej, która pełni tę funkcję do 2025 roku. Mamy więc pewność, że Poczta odegra kluczową rolę w procesie cyfryzacji kraju.

Kinga Dobrzyń, dyrektor Biura Inicjatyw Cyfrowych Poczty Polskiej

dodaj komentarz
Wpisane w Aktualności, Listy, Nasze usługi. Link bezpośredni.

2 odpowiedzi na „Poczta Polska coraz bardziej cyfrowa

  1. Tadeusz Brzozowski napisał/a:

    Bardzo dobry pomysł, sami korzystamy z profilu zaufanego. Dzięki czemu sprawy urzędowe to teraz oszczędność 80% czasu pracowników. Co do tematu cyfryzacji Poczty, to bardzo mi się podoba, że idziecie „w kierunku przyszłości” i rozładowywania niepotrzebnych kolejek na placówkach. Teraz Klienci otrzymują wybór „stań na placówce w kolejce lub nie” przynajmniej w odniesieniu do części przesyłek poleconych).

  2. Simon napisał/a:

    Brawo! Super inicjatywa. Popieram w 100 %!